Pensionshandläggare
Rikspolisstyrelsen / Bankjobb / Linköping
2009-03-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Pensionshandläggare" (publicerad 2010-11-17) ⬅️
Visa alla bankjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Linköping,
Norrköping,
Örebro,
Jönköping,
Eskilstuna eller i
hela Sverige INFORMATION OM FÖRETAGET
Rikspolisstyrelsen är central förvaltningsmyndighet för Polisen. Rikspolisstyrelsens huvuduppgift är att utöva tillsyn över Polisen och verka för planmässighet, samordning och rationalisering. Vid Rikspolisstyrelsen finns ett huvudkontor i vilket ingår fem avdelningar samt internrevisionen och staben. Dessutom finns Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan och Rikskriminalpolisen. Rikspolisstyrelsen arbetar enligt beställar-utförar metoden och har totalt ca 2200 anställda. Polisens verksamhetsstöd (PVS) utför tjänster till Polisen i hela landet på uppdrag av RPS huvudkontor. Verksamheten är geografiskt spridd i hela landet. Befattningen är placerad vid Administrativa enheten/Polisens administrativa center (PAC) i Linköping.
Polisens administrativa center (PAC) är en sektion på administrativa enheten inom Polisens verksamhetsstöd. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens ekonomiadministration och delar av Polisens personaladministration. Inom PA hanteras i dagsläget löneadministration, pensioner och arbetsskador för 17 av polisens 23 myndigheter.
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
Titel: Pensionshandläggare till Polisens administrativa center
Arbetsplats: Tornbyvägen 1, 58107 Linköping
BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER:
Som pensionshandläggare arbetar du självständigt med att bereda pensionsärenden, ge information, service och rådgivning till chefer och medarbetare.
BESKRIVNING AV KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig som;
har relevant högskoleutbildning/högskolekurser eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
har goda kunskaper om och flera års erfarenhet av att tillämpa bestämmelser inom pensions- eller försäkringsområdet.
har goda kunskaper och vana av att arbeta med IT-system.
har förmåga att analysera och lösa problem
har god kommunikationsförmåga
är noggrann, serviceinriktad och drivande
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att kunna arbeta självständigt.
Du måste dessutom vara intresserad av att arbeta i en kund- och processorienterad organisation med hög servicegrad. PVS tillämpar Lean-konceptet i sitt arbete med ständiga förbättringar av arbetsprocesserna.
MERITERANDE:
Erfarenhet av pensionshandläggning inom det statliga avtalsområdet eller likvärdig erfarenhet är meriterande. Pedagogisk förmåga och erfarenhet av utbildning eller information i grupp är önskvärt.
ÖVRIGA VILLKOR:
Vi eftersträvar jämn könsfördelning och sätter värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning.
Publiceringsdatum2009-03-26Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 14/09
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokningar.rps@polisen.seKontaktGruppchef Josefin Zangerl, 08-7620345
Facklig kontaktDan Ekdahl, SACO, tfn 08-401 99 91, Gunilla Blom-Sjövall, SEKO, tfn 08-401 58 62.
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 08-401 46 56
Susanna Thylin, Fackförbundet ST, tfn 08-401 93 58
FöretagRikspolisstyrelsen
AdressRikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM
KontorsadressPolhemsgatan 30
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4019000
Faxnummer: 08-6527853
Jobbnummer 424133
Observera att sista ansökningsdag har passerat.