Payroll Manager till Bonnier Solutions
Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Payroll Manager till Bonnier Solutions" (publicerad 2016-12-20) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För att ytterligare kunna utveckla verksamheten söker Bonnier Solutions nu en engagerad och driven Payroll Manager.
Om företaget:
Bonnier Solutions erbjuder nordiska Bonnierföretag kostnadseffektiva och högkvalitativa tjänster inom ekonomi-, löneadministration och HR. Bonnier Solutions målsättning är att skapa nordens ledande och mest attraktiva Shared Service Center för såväl kunder som medarbetare.
Idag arbetar cirka 70 personer i företagets ljusa och moderna lokaler på Torsgatan.
Payroll tillhör avdelningen Payroll & Benefits som administrerar löner, pensioner, förmånsbilar samt delar av HR för Bonnierbolagen i Sverige. Payrolls uppdrag är att tillsammans hantera lönerna för bolagets ca 65 svenska Bonnierkunder. Detta innebär att teamets åtta erfarna lönespecialister hanterar ca 7200 löner per månad inom 20 olika kollektivavtal.
Vad ingår i rollen?
• Personalansvar för Payroll som idag består av ca tio medarbetare och i detta huvudansvar för att leda och fördela arbetet i gruppen på ett effektivt sätt
• Operativt lönearbete
• Budgetansvar
• Ansvara för att Payroll följer uppsatta processer, rutiner, deadlines och avtal mot kund
• Aktivt delta i utvecklings- och förbättringsarbete samt migrering av nya kunder
Vem söker vi?
Du som söker ska ha gymnasieutbildning och har du även någon form av eftergymnasial utbildning inom lön är det meriterande men inte ett krav. Du har flera års dokumenterad erfarenhet av operativt lönearbete med hela löneprocessen och du är väl insatt i lagar och regler inom löneområdet samt van att tolka kollektivavtal. Att du tidigare haft personalansvar är ett krav. Erfarenhet från arbete på ett Shared Service Center och kunskap i HR Plus är meriterande. Då du kommer ha mycket kontakt med kunder och kollegor inom Bonnierbolagen så är det viktigt att du ser service som en naturligt del av ditt arbete. Du måste behärska engelska väl i tal och skrift.
Som person är du positiv, engagerad och lösningsorienterad och du brinner för ledarskap och löneadministration. Du är en varm och omtänksam person som månar om gruppen och som drivs av att få medarbetarna att växa. Du trivs i en stödjande roll och du arbetar ständigt för att gruppen har rätt verktyg och förutsättningar för att kunna hantera sina arbetsuppgifter och bolagets kunder på bästa sätt. Du är en självgående teamspelare som månar om ett gott samarbete både med kunder och kollegor och du är både noggrann och strukturerad i ditt arbete. Att vara flexibel, förändringsbenägen och nytänkande är en självklarhet för dig
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har Du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Lindefelt 070-713 00 48. Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan via
www.wise.se/jobb snarast möjligt, dock senast den 11 december.
Varmt välkommen med din ansökan!
Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar - på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-14ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 2836
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Lindefelt
FöretagWise Professionals AB
AdressWise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22109 10422 Stockholm
Jobbnummer 3158643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.