Parts Order Koordinator Wgls-Se
Wärtsilä Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wärtsilä Sweden AB i Göteborg,
Kalmar eller i
hela Sverige Wärtsilä är en världsledande leverantör av kompletta kraftlösningar för marin- och energimarknaderna. Lösningarna stöder kunden under produktens hela livscykel. Med betoning på teknisk innovation och total verkningsgrad maximerar Wärtsilä både den miljömässiga och den ekonomiska prestandan för sina kunders fartyg och kraftverk.
Under 2010 uppgick Wärtsiläs omsättning till 4,6 miljarder euro med mer än 17.500 anställda. Företaget har verksamhet i 160 enheter i 70 länder runt om i världen. Wärtsiläs aktier är noterade på NASDAQ OMX i Helsingfors, Finland.
Wärtsilä Sweden AB är den svenska grenen av den globala Wärtsiläkoncernen, med ansvar för koncernens hela utbud av produkter och tjänster på den svenska marknaden. Dessutom har vi globalt ansvar för Wärtsiläs Water Solutions-portfölj. Vi har ungefär 250 anställda placerade på huvudkontoret på Lindholmen i Göteborg och på Beckholmen i Stockholm.
Wärtsilä Services söker två Parts Order koordinatorer WGLS-SE
Huvudarbetsuppgifterna är att ge säljstöd och support till våra nätverk samt att göra offerter och hantera reservdelsorder.
Du kommer att utifrån kundens behov identifiera rätt artikel och ev. ersättningar, föreslå möjliga uppgraderingar. I samband med offertframtagande och order kommer du genom våra globala nätverk att diskutera leveranssätt och andra affärsvillkor med kunden.
Andra delar av rollen innebär:
• processa offert och order för leverans och uppföljning av dessa
• uppföljning av offert och order ur ett ekonomiskt perspektiv
• beroende på din tidigare kompetens kring Nohab kan identifiering av material (Tech ID) få en större roll inom ditt ansvarsområde
• jobba med direktförsäljning till vissa kunder
• koordinera orderflödet från plock/pack, fakturering och transportbokning med vårt centrallager i Kampen
• hantera returorder och reklamationer
Bakgrund/kvalifikationer
Du har lämplig högskoleutbildning kombinerat med ett tekniskt intresse och god ekonomisk förståelse.
Genom tidigare erfarenheter har du god förmåga att kommunicera både inom företaget och gruppen, samt med andra företag. Du har goda språkkunskaper och ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt.
För att lyckas i rollen bör du ha ett ärligt intresse för människor och kundvård samtidigt som du är flexibel när det gäller arbetsuppgifter och arbetsbelastning.
Det är en merit om du har erfarenhet att jobba i affärssystemet SAP R/3, generellt sett är du en van datoranvändare.
Tjänsterna är en visstidsanställning med början 1/1-2012 - 30/6-2012.
Publiceringsdatum2011-11-21KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 20011202
Ansökan kan skickas till e-postadress:
tanja.bjelovuk@wartsila.comKontaktCarolina Ahlm, Supervisor, Parts Order Coordination, 031 744 47 56
FöretagWÄRTSILÄ SWEDEN AB
AdressWÄRTSILÄ SWEDEN AB
BOX 8006
40277 GÖTEBORG
KontorsadressGÖTAVERKSGATAN 10
GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7444600
Jobbnummer 1085736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.