PA-konsult till personalavdelningen

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Personalavdelningen är organiserad under kommunstyrelsen. I personalavdelningens uppdrag ingår att hantera såväl operativa som strategiska personal-/arbetsgivarfrågor. Personalavdelningen är stödfunktion till verksamheterna och ger service i form av personal- och löneadministration.

Personalavdelningen består av nio medarbetare som leds av personalchefen. En PA-konsult och en arbetsmiljökonsult blir nära kollegor till dig.

Vi ska nu utöka med en PA-konsult.

Sveriges viktigaste jobb finns i välfärdssektorn för den som vill göra skillnad. Bli en av oss och bidra till att utveckla arbetsgivarpolitiken i Krokoms kommun så att vi på ett kompetent sätt kan hantera framtida utmaningar och bidra till att göra kommunen till en attraktiv arbetsgivare med stolta medarbetare.

I din roll som PA-konsult ger du, utifrån ett konsultativt förhållningssätt, råd och stöd i personalfrågor till våra chefer. Genom kunskap, stöd och utbildning ska vi bidra till att utveckla ett gott ledarskap. Arbetsområdet är brett och innefattar bland annat arbetsmiljöfrågor, lönefrågor, rekrytering, jämställdhet, rehabilitering, lag- och avtalstolkning samt information och utbildning.

I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för några specifika arbetsområden. Vilka områden det är kommer vi fram till gemensamt utifrån intresse och behov. Inom "dina" områden blir du ett internt stöd för dina kollegor och får också huvudansvaret för processutveckling och kommunövergripande samordning inom dessa områden.
Vi kan erbjuda dig ett mångsidigt arbete med många utvecklingsfrågor att ta tag i och du arbetar nära både förvaltningsledning och kommunledning.

Publiceringsdatum
2013-02-18

Kvalifikationer
Akademisk examen med inriktning mot personal och arbetsliv med några års erfarenhet av personalarbete, eller annan akademisk utbildning kombinerad med erfarenhet som bedöms likvärdig.

Arbetet kräver ett konsultativt förhållningssätt med god förmåga att samarbeta, kommunicera och skapa förtroendefulla relationer. Förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp och med professionell integritet. Du har god analytisk förmåga, är utåtriktad och strukturerad.

Du har helhetssyn och ett genuint intresse för arbetsgivarfrågor och de välfärdstjänster som utförs i kommunen. Som person stimuleras du av arbete med utveckling och förbättring.

Du behöver vara en god användare av Officepaketet och ha erfarenhet från personaladministrativt system.

Vi undanber oss erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-12
Sök via www.krokom.se och rubriken Lediga jobb.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Gunilla Sundqvist, Personalchef 070-2168665
Karoline Humble, Arbetsmiljökonsult 070-3772881

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0640-161 00

Jobbnummer
1469696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: