PA koordinator
Infranord Avdelningarna / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Infranord Avdelningarna i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Att arbeta inom järnvägssektorn är viktigt för samhällets utveckling och ett mycket betydelsefullt jobb, både nu och i framtiden. Vi strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi ser däför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund söker till oss.
Publiceringsdatum2014-05-21Dina arbetsuppgifterVi söker nu PA koordinator till Infranord AB med placering på vårt huvudkontor i Solna. Som PA koordinator ingår Du i en central grupp om 10 personer.
PA koordinatorn skall vara ett konsultativt och administrativt stöd till verksamheten och utföra PA uppdrag i standardiserade processer samt på beställning av chefer och personalspecialister. PA-koordinatorn tillhör Infranords centrala PA center och har i uppdrag att säkerställa att personaladministration och service utförs med hög kvalitet.
Som PA koordinator inom PA center kommer du till största delen att arbeta med administration och samordning av utbildningar. Vidare arbetar du aktivt med att vägleda och stödja chefer, personalspecialister och medarbetare i utbildningsfrågor. Det ingår även i rollen att hantera hälsoundersökningar för anställda i säkerhetstjänst, personaladministration kring processen nyanställning/avslut, ID kort, CV- hantering och ta fram olika former av statistik och rapporter inom personalområdet. Du kommer även att ingå i olika personaluppdrag som drivs centralt, där arbetsuppgifterna varierar, t ex samordning av medarbetarundersökning, kompetenskartläggning m m.
PA center har även ansvar för att vara support i HR systemet HRM-portalen.
Som PA koordinator har man ansvar för samordningen och administrationen av hela eller delar av utbildningsområden som genomförs i Infranord Academys regi.
KvalifikationerVi söker dig som har någon form av personaladministrativ utbildning efter gymnasiet eller har en bakgrund som kan bedömas som likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet från att ha arbetat med utbildningssamordning och administration. Ett krav är att du är en god användare av olika IT-program (Office), har erfarenhet av något HR system samt även har lätt för att ta till dig nya verktyg. Meriterande är erfarenhet av projektledning inom HR-området.
Som person är du initiativtagande med ett noggrant och ordningssamt arbetssätt. Vidare tycker du om att levererera god service. Tjänsten är bred och kräver stor flexibilitet vilket innebär att du ska lätt för dig att ta till dig nya uppdrag. Eftersom arbetet kräver att ha kontakter både internt och externt är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och upprätthåller goda relationer.
Vi gör urval och intervjuer löpande under hela ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan !
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare 140519-140606
ErsättningEnl. överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChef Personaladministration och Kompetensutveckling 010-121 2565
Personalspecialist Anne Brundin 010-121 2490
Facklig representant: Annelie Lundin, ST 010-121 2479
Facklig representant: Lars-Erik Mott, SACO-TJ 010-121 3307
FöretagInfranord Avdelningarna
AdressInfranord Avdelningarna
Box 1803
17141 Solna
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 1882639
Observera att sista ansökningsdag har passerat.