Överläkare rättspsykiatri
Skaraborgs Sjukhus, Område Medicin, M5, Rättspsykiatri / Läkarjobb / Falköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla läkarjobb i Falköping,
Skara,
Tidaholm,
Herrljunga,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skaraborgs Sjukhus, Område Medicin, M5, Rättspsykiatri i Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Skaraborgs Sjukhus består av Skaraborgs Sjukhus Falköping, Skaraborgs Sjukhus Lidköping,
Skaraborgs Sjukhus Mariestad samt Skaraborgs Sjukhus Skövde.
Vi ger specialistsjukvård inom ett 30-tal specialiteter.
Vår vision är God vård i utveckling och här arbetar cirka 4 000 medarbetare för att ge
Västra Götalandsregionens invånare i närområdet en god och säker vård.
Publiceringsdatum2014-04-04BeskrivningDen rättspsykiatriska enheten på Skaraborgs Sjukhus Falköping har 24 vårdplatser. 2012 flyttade vi in i våra nybyggda lokaler i direkt anslutning till den vackra naturen kring Mösseberg. Lokalerna är byggda för att vara en god, läkande vårdmiljö för patienten, tillika en trevlig arbetsmiljö för personalen. Inom rättspsykiatrin bedrivs för närvarande ett forskningsprojekt kring vårdmiljö. Majoriteten av patienterna är dömda till rättspsykiatrisk vård men även häktade personer kan förekomma. Lagar som styr vården är Lagen om Rättspsykiatrisk vård (LRV), Lagen om Psykiatrisk tvångsvård (LPT) och Hälso- och Sjukvårdslagen (HSL). Våra patienter har långa vårdtider. Hos oss arbetar skötare, sjuksköterskor, läkarsekreterare, kuratorer, psykolog, arbetsterapeut, fritidsledare, verkstadsförmän och en överläkare.
Vi rekryterar nu ytterligare en överläkare i samband med att vi nu öppnat samtliga 24 vårdplatser. Välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifterFokus för tjänsten ligger på utrednings-, behandlings-, och rehabiliteringsarbete. Du kommer att som en av två överläkare ingå i ett tvärprofessionellt team där vården planeras tillsammans med övriga yrkesgrupper på enheten. Deltagande i bakjourslinjen ingår i arbetet.
KvalifikationerVi söker dig som har specialistkompetens inom allmänpsykiatri alternativt rättspsykiatri. Du har en god juridisk kunskapsnivå. Då du ingår i ett tvärprofessionellt team ser vi att du har goda ledaregenskaper, en god samarbetsförmåga och kan förmedla dina kliniska bedömningar till dina kollegor. Du är målmedveten och har ett strukturerat arbetssätt.
Då transporter med bil ingår i tjänsten ställer vi krav på B-körkort.
Övrig informationVid tillsättning inom psykiatrin begär vi utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Denna förfrågan sköts av arbetsgivaren.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning40 tim/vecka, 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-07
Ange följande referens när du ansöker: 2014/1867
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Takac, läkarchef Tel 0515 - 876 17
FöretagSkaraborgs Sjukhus, Område Medicin, M5, Rättspsykiatri
AdressSkaraborgs Sjukhus, Område Medicin, M5, Rättspsykiatri
HR-Funktionen
54185 Skövde
Kontorsadress541 85 HR-Funktionen
Jobbnummer 1831494
Observera att sista ansökningsdag har passerat.