Överförmyndarhandläggare, vikariat ett år

Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kungälv
2017-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Överförmyndarhandläggare, vikariat ett år" (publicerad 2017-06-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten i Kungälv

Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi kommunen som växer mest i hela regionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg. Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med brukarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.

Enheten för kommunkansli och juridik är en centralt placerad enhet som omfattar överförmyndarverksamhet, juridik, utredning, registratur, upphandling och sekretariat. Verksamheten bedrivs i det nya stadshuset i centrala Kungälv. Till överförmyndarverksamheten, som idag har fem medarbetare, söker vi nu en överförmyndarhandläggare till ett tidsbegränsat föräldraledighetsvikariat på ett år.



Publiceringsdatum
2017-02-08

Arbetsuppgifter
Överförmyndarnämnden i Kungälv är en politisk nämnd och kommunal tillsynsmyndighet som ska kontrollera det arbete som gode män, förvaltare och förmyndare utför. Verksamheten är lagstyrd, främst av föräldrabalken, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen. Tjänstemännen arbetar på delegation av överförmyndarnämnden med att utöva tillsyn och handlägga ärenden gällande godmanskap, förvaltarskap och förmynderskap.

Arbetsuppgifterna är varierande och kan innefatta allt från att granska årsräkningar, rekrytera nya gode män eller upprätta förslag till beslut och ansökningar till domstol. Du kommer därutöver handlägga personakter i olika skeden, till exempel vid avslut och arkivering.



Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med juridisk eller ekonomisk inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. För att lyckas i uppdraget behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bra på att samarbeta men tar också eget ansvar för att uppnå fastställda mål. Erfarenhet inom myndighetsutövning, kommunal förvaltning och familjerätt är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vikariat 12 månader Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Urvalsprocessen sker löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-22
Ange följande referens när du ansöker: A651946
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Lindskog 0722 - 03 85 13

Företag
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten

Adress
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten
Box 666
44218 Kungälv

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
3308337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten: