Överförmyndarhandläggare, vikariat ett år
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kungälv
2017-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Överförmyndarhandläggare, vikariat ett år" (publicerad 2017-06-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten i Kungälv Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi kommunen som växer mest i hela regionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg. Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med brukarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
Enheten för kommunkansli och juridik är en centralt placerad enhet som omfattar överförmyndarverksamhet, juridik, utredning, registratur, upphandling och sekretariat. Verksamheten bedrivs i det nya stadshuset i centrala Kungälv. Till överförmyndarverksamheten, som idag har fem medarbetare, söker vi nu en överförmyndarhandläggare till ett tidsbegränsat föräldraledighetsvikariat på ett år.
Publiceringsdatum2017-02-08ArbetsuppgifterÖverförmyndarnämnden i Kungälv är en politisk nämnd och kommunal tillsynsmyndighet som ska kontrollera det arbete som gode män, förvaltare och förmyndare utför. Verksamheten är lagstyrd, främst av föräldrabalken, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen. Tjänstemännen arbetar på delegation av överförmyndarnämnden med att utöva tillsyn och handlägga ärenden gällande godmanskap, förvaltarskap och förmynderskap.
Arbetsuppgifterna är varierande och kan innefatta allt från att granska årsräkningar, rekrytera nya gode män eller upprätta förslag till beslut och ansökningar till domstol. Du kommer därutöver handlägga personakter i olika skeden, till exempel vid avslut och arkivering.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning med juridisk eller ekonomisk inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. För att lyckas i uppdraget behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bra på att samarbeta men tar också eget ansvar för att uppnå fastställda mål. Erfarenhet inom myndighetsutövning, kommunal förvaltning och familjerätt är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vikariat 12 månader Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Urvalsprocessen sker löpande.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-22
Ange följande referens när du ansöker: A651946
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErik Lindskog 0722 - 03 85 13
FöretagKungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten
AdressKungälvs kommun, Kansli och Juridik/Överförmyndarenheten
Box 666
44218 Kungälv
KontorsadressStadshuset KUNGÄLV
Jobbnummer 3308337
Observera att sista ansökningsdag har passerat.