Orkesteradministratör

Kungliga Operan AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm

Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Konstnärlig kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 530 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna.

ARBETSBESKRIVNING
Vi söker en Orkesteradministratör som kommer att vara direkt underställd Orkesterchefen. Som Orkesteradministratör arbetar du med Kungliga Hovkapellet, bestående av 105 musiker, samt Orkesterservice bestående av en podiemästare och fyra podietekniker.

Som Orkesteradministratör ansvarar du för att orkesterns kortsiktiga planering och bemanning säkerställs på ett bra sätt. Du fungerar som samordnare för orkestersektionen vilket innebär att du har många kontakter, såväl externt som internt med exempelvis planeringsfunktioner, musikbibliotek, orkesterservice och orkesterns musiker. Arbetet innebär även administrativa arbetsuppgifter som att ta emot sjukanmälningar, tid- och lönerapportering, föra mötesprotokoll, göra planeringsunderlag, koordinera provspelningar och turnéer.

KRAV- och KOMPETENSPROFIL
Vi söker dig som kommer till din fulla rätt i en roll där du får koordinera verksamheten utifrån de behov som finns. Det är ett krav att du har erfarenhet av kvalificerat administrativ arbete och planering. Om du har erfarenhet från orkester eller liknande verksamhet ses det som meriterande.

För att lyckas i tjänsten krävs att du arbetar väldigt strukturerat och har god organisationsförmåga. Vi söker dig som bevarar lugnet i stressade situationer och som gillar att lösa administrativa problem. Vi kommer att lägga stor vikt vid ett stort eget driv.

Då arbetet innebär många olika typer av samarbeten och ibland kan innebära oregelbundna arbetstider är det oerhört viktigt att du är smidig, flexibel, lätt att samarbeta med och en god kommunikatör. Då vi har såväl svensktalande som engelsktalande medarbetare och samarbetspartners är det ett krav att du använt engelska i det dagliga arbetet och du kan uttrycka dig väl i skrift och tal på både svenska och engelska. Du ska ha mycket goda datakunskaper i Microsoft Office, framför allt i Word och Excel.

ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 2 år på 75 procent, start augusti 2016.

Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Helle Solberg, Orkesterchef, tel. 08-791 44. Upplysningar rörande rekryteringsprocessen lämnas av Andreas Ahl, Ställföreträdande HR-chef, tel. 08-791 43 45. Facklig representant är Stina Vesamäki, stina.vesamaki@operan.se

Vi tar emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb . Sista ansökningsdag är 2016-04-01. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid

Publiceringsdatum
2016-03-01

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Företag
Kungliga Operan AB

Adress
Kungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-791 4300
E-postadress: andreas.ahl@operan.se

Jobbnummer
2699540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Operan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Operan AB: