Oriola i Mölnlycke söker Controller
Oriola AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oriola AB i Göteborg,
Härryda,
Enköping,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Med marknadens bästa service inom läkemedels- och apoteksdistribution är Oriola ett företag med kund och kvalitet i fokus. 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige gör vårt arbete till ett långsiktigt och viktigt uppdrag. Tillsammans med Kronans Apotek, Svensk Dos och ICT Health Support är Oriola listat på Helsingfors fondbörs genom vårt finskägda koncernbolag.
Affärsområde Pharma är ett av tre affärsområden som innefattar affärsenheterna Distribution samt Expert Services, där enheterna har nära samarbete för att erbjuda och utveckla en gemensam serviceportfölj för våra kunder. Att utföra avräkningar av Oriola Sweden ABs uppdragsgivares kundkonton innefattar utredning, analys, avstämning samt rapportering av resultat. Därför söker vi nu dig som kan ta ett stort ansvar när det gäller avräkningsprocessen. Du och en kollega kommer att gemensamt vara delaktiga i arbetet.
I rollen kommer du:
• Att vara ansvarig för Oriolas avräkningsfunktion mot våra kunder,
• Att vara delaktig i det dagliga arbetet som innebär att utreda, analysera, stämma av samt rapportera in resultatet från avräkningar,
• Leda utveckling av avräkningsprocessen och effektivisera och automatisera den så långt möjligt. Detta kommer till viss del att ske i samarbete med dina finska kollegor,
• Leda projekt inom området, men även vara verksamhetens representant inom andra projekt,
Vem söker vi?
I rollen som Controller inom avräkningar är du central i företaget med stora kontaktytor och innebär daglig kommunikation med våra uppdragsgivare samt med koncernens övriga avdelningar. Vidare är du ansvarig för Oriolas avräkningsfunktion och även vara delaktig i det dagliga arbete som innebär att utreda, analysera, stämma av samt rapportera in resultatet. Du utvecklar processerna framåt för att nå bästa möjliga resultat, det ställer krav på att du kan agera självständigt i din roll med förmågan att analysera, identifiera och utreda uppkomna avvikelser. Du är strategisk och kan växla mellan helhet och detaljer utan att tappa överblicken. Din höga analytiska förmåga gör dig systematisk och grundlig i ditt arbete samtidigt som du är självgående och lösningsfokuserad.
Då arbetet i dagsläget till största delen sker manuellt och utförs mer eller mindre uteslutande i Excel ser vi dig som en nyckelperson att i framtiden tillsammans med din kollega aktiv arbeta med möjligheterna av automatisering av vissa arbetsuppgifter.
Vi söker dig som har akademisk examen inom företagsekonomi eller motsvarande. Du är i början av din karriär eller har några års erfarenhet som redovisningsekonom eller annan liknande roll. Du bör ha använt excel som stöd för ekonomisk uppföljning och är van vid analys av data med hjälp av befintliga modeller. Det är en stor fördel om du tycker om problemlösning och det är en stor fördel om du är bra på kundkommunikation och van vid att presentera komplicerad data på ett enkelt sätt.
Publiceringsdatum2019-05-14Så ansöker duIntervjuer kommer ske löpande så tveka inte på att skicka din ansökan så snart du kan. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 31/5.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef Christoffer Liljesson, Supply Chain Manager på 072-213 38 75.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 100%
ErsättningIndividuell lönesättning enl. ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOriola AB
AdressOriola AB
Fibervägen, Solsten
43533 Mölnlycke
KontorsadressFibervägen, Solsten
Jobbnummer 4787690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.