Orderhanterare och säljassistent till Heidelberg i Danmark!

Heidelberg Sverige AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heidelberg Sverige AB i Malmö

Heidelberg Sverige AB
Presentation
Hedielberg söker en serviceorienterad och drivande orderhanterare och säljassistent för en fast tjänst i Ballerup, Danmark. Denna position är placerad i Order Management teamet och man kommer att arbeta nära sälj- och leveransorganisationerna med mycket interna och externa kontakter.
Ansök snarast då vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering.

Publiceringsdatum
2010-06-17

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten består av två ansvarsområden där den ena fokuserar på orderhantering och den andra innehåller mer klassiska säljassistentuppgifter.
Som orderhanterare kommer du att arbeta med hela orderprocessen från det att kunden lägger en order till det att produkterna är levererade och fakturerade. Övervägande del av orderhanteringen berör maskin och mjukvara till Heidelbergs produkter ute hos kunderna. Arbetsuppgifterna kommer beröra allt inom orderläggning så som:
• skriva offerter samt orderregistrering i SAP
• rabatt hantering
• produktanpassningar
• översättningsarbete
• leverans- och installationskoordinering.
I tjänstens andra ansvarsområde kommer du serva och vara behjälplig åt organisationen med säljassistentuppgifter så som:
• säljadministration
• uppdatering och arbete CRM databasen
• uppdatering/översättning av broschyrmaterial
• att vara behjälplig vid kundaktiviteter, kickoffer mm
• boka mässor och montermaterial
• boka resor och boende.
Utbildning/erfarenhet
Du bör ha erfarenhet av att arbeta med SAP eller annat komplext affärssystem och vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och då med tyngdpunkt på orderhantering och gärna i en internationell organisation. Du måste behärska Engelska då detta är koncernspråket och du måste ha en bra förståelse av danska även om du till största delen kommer att arbeta mot svenska kunder.
I denna roll kommer du att arbeta självständigt med många interna och externa kontakter och därför är det viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta men samtidigt måste du vara flexibel, strukturad och diplomatisk. Vidare är du målorienterad med en analytiskförmåga som gör att du kan prioritera utan att ge avkall på din höga servicenivå.
Företagsbeskrivning
Under sin mer än 150-åriga historia har Heidelberg utvecklats från traditionell tillverkare av tryckpressar, till världens största företag för helhetslösningar inom printmediaindustrin. Med sina integrerade hård- och mjukvarulösningar har företaget skaffat sig ett betydande försprång gentemot konkurrenterna och levererar idag allt från prepressteknik till produkter för tryck och efterbehandling. Dessutom erbjuds vidareutbildningar och en mängd relaterade servicetjänster. För mer info se: http://www.se.heidelberg.com
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-07-02
Ange följande referens när du ansöker: 23161
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Heidelberg Sverige AB

Adress
Heidelberg Sverige AB

Jobbnummer
679204

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heidelberg Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heidelberg Sverige AB: