Orderhandläggare
Randstad AB Malmö / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Malmö i Malmö,
Staffanstorp,
Lund,
Landskrona,
Skurup eller i
hela Sverige Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
Nu söker vi en Orderhandläggare till vår kund, ett stort globalt bolag i Malmö. Uppdraget startar omgående och sträcker sig över 6 månader med mycket goda chanser till förlängning.
Dina arbetsuppgifter
Du ingår i ett team där dina upgifter betår av att;
• Registrera reparations- och garantiorder
• Besvara kundernas frågor om leveranstid och tillgänglighet för order, reparationer och lagerfört material
• Upprätthålla god kundrelation, tar hand om kundernas krav, frågor och önskemål
• Medverka till att servicegrad på order styrs enligt fastställda mål
• Beställningar av reparationstjänster hos reparationsverkstad
• Upprätthålla informationsflödet mellan reparationsverkstad och kund
• Utfärda proformafakturor för gods utanför EU, för skeppningar från Malmö och Västerås
• Fakturera och utfärda kreditnotor
• Följa upp avvikelser på fakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
Din Bakgrund
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av administrativt arbete med inriktning order. Du kommer förmodligen från industrin och du får gärna ha arbetat med elektronikdelar/enheter sedan tidigare. Vi tror att du har vana av att arbeta med globala relationer och du får gärna ha erfarenhet av globalt speditionsarbete. För att klara av rollen som Orderhandläggare hos vår kund bör du ha förmågan att arbeta analytiskt.
Du har mycket god datorvana och arbetar obehindrat i Office-paketet - telefon, fax och dator är dina främsta arbetsredskap.
Har du vana av att arbeta i SAP/R3 är det meriterande.
God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och har du dessutom kunskaper i tyska och franska är även det meriternade.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är trygg och stabil i dig själv och trivs med att jobba i ett mindre team. Du har en positiv grundsyn, trivs med att hålla en hög nivå av kundservice och är van vid att hantera kunders önskmål, klagomål etc. För att klara av denna roll krävs att du har lätt för att lära dig nya system och rutiner, "kan hantera många bollar i luften" och är självgående.
Ledord för denna roll är noggranhet, flexibilitet och en hög servicenivå!
Vi erbjuder en varierande tjänst där du får ta mycket ansvar och en roll som kan förändras över tid - för rätt person finns det en långsiktighet på detta uppdrag!
Arbetstiden är normalt 08:00-16:30 med 30 minuters lunch. Vissa veckor arbetar man utifrån ett rullande schema som innebär förskjuten arbetstid till 17:00 eller längre för att färdigställa leverans.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Lundblad på tel 040-698 08 02
Vi ser fram emot din ansökan - observera att vi arbetar med löpande urval.
Publiceringsdatum2013-06-14Arbetstider och omfattningheltid/tillsvidare
Ersättningenligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Lundblad +46 040 6980802
FöretagRandstad AB Malmö
AdressRandstad AB Malmö
Kalendegatan 26
21135 Malmö
Jobbnummer 1583671
Observera att sista ansökningsdag har passerat.