Orderadministratör till Weber Saint-Gobain

First Reserve rekryteringsuppdrag / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
2017-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till Weber Saint-Gobain" (publicerad 2017-05-02) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos First Reserve rekryteringsuppdrag i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Täby eller i hela Sverige

Om Weber Saint Gobain:

Saint-Gobain är en världsledande aktör inom samhällsbyggnad, utvecklar, tillverkar och marknadsför byggmaterial med hög prestanda, innovativa lösningar på utmaningar som tillväxt, energieffektivitet och miljöskydd.
Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER, Leca® och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 190 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 800 anställda till en omsättning på ca 3 miljarder SEK.

Saint-Gobain Sweden är certifierad som "Top employer". Detta certifikat delas ut av Top Employer Institute, ett oberoende organ som granskar och jämför en mängd företags personalpolitik. Saint-Gobain fick detta bla för hur vi arbetar med talent management och kompetensutveckling. Läs mer på www.weber.se





Orderadministratör sökes till Weber Saint-Gobain
Trivs du att arbeta i ett internationellt företag som har ett stort miljötänk och arbetar med hållbarhet? Motiveras du av kombinationen kundservice och IT-frågor? Sök då tjänsten som orderadministratör till Weber Saint-Gobain.

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och som sträcker sig fram till hösten, med möjlighet till förlängning. Företaget har kontor i Sollentuna.

Publiceringsdatum
2017-02-17

Dina arbetsuppgifter
Som orderadministratör kommer du att tillhöra kundavdelningen och arbeta med helheten inom orderhantering, såsom att ta emot order från kund till registrering, boka transporter samt uppföljning. I arbetet ingår också uppdatering av bland annat priser och leveransstatus. Det är en mycket serviceinriktad roll och du fungerar som spindel i nätet vilket innebär många interna och externa kontakter med kunder, fabriker och säljare.

Då verksamheten är inne i en föränderlig fas, kan det finnas goda möjligheter till att delta i projekt och även få interna utvecklingsmöjligheter.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är systemvan och allmänt intresserad av IT frågor, gärna med en bakgrund från IT-support eller liknande. För denna tjänst är det ett krav att du arbetat i affärssystemet SAP tidigare, och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av byggmaterialhandel.

Som person har du en positiv och lösningsinriktad attityd. Du motiveras av att arbeta i team och dela med dig av egna erfarenheter samt att lära av andra. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter som kräver stor noggrannhet och brinner för kundservice.

Så ansöker du
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Sarah Arvidsson: 070-270 28 96.

Välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
First Reserve rekryteringsuppdrag

Adress
First Reserve rekryteringsuppdrag
Ekensbergsvägen 117
17141 Solna

Kontorsadress
Ekensbergsvägen 117

Jobbnummer
3327300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från First Reserve rekryteringsuppdrag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos First Reserve rekryteringsuppdrag: