Orderadministratör till Weber Saint Gobain

First Reserve AB First Reserve AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2015-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till Weber Saint Gobain" (publicerad 2015-06-24) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos First Reserve AB First Reserve AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Är du en utåtriktad person som brinner för service och planering? Sök då tjänsten som ordermottagare till vår kund i Sollentuna.

Du kommer initialt att vara inhyrd via First Reserve med målsättning att bli rekryterad till kunden. Tjänsten är på heltid och är placerad i Sollentuna med start omgående. 

Publiceringsdatum
2015-02-06

Om företaget
Saint-Gobain Byggprodukter AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och system för bygg och anläggning inom områdena mur och puts, golvavjämning, betong, fäst och fog samt Leca® lättklinker, lättklinkerblock, -husgrunder och -element.

Saint-Gobain Byggprodukter AB har en marknadsledande ställning när det gäller mineralbaserade produkter på den svenska marknaden. Saint-Gobain Byggprodukter AB ingår i Saint-Gobain-koncernen. I Sverige bidrar knappt 300 anställda till en omsättning på 1,3 miljarder SEK. Läs mer på www.weber.se

Dina arbetsuppgifter
Som orderadministratör kommer du att tillhöra en grupp orderadministratörer och vara placerad på verksamhetens huvudkontor i Sollentuna. Arbetet innebär mycket kundkontakter och kundvård och du arbetar med att ta emot order från kunder via telefon eller mail, samt registrerar och följer upp dem. I arbetet ingår också uppdatering av bland annat priser och leveransstatus. Tjänsten innebär många interna och externa kontakter med kunder, fabriker och säljare gällande hantering och planering av komplexa orders.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av ordermottagning och kundservice och drivs av att ge god service till kunder. Har du erfarenhet av logistik är det meriterande men inte ett krav.

Som person är du flexibel, initiativrik och serviceinriktad. Du har ett tydligt kundfokus och en hög servicekänsla. Vidare är du är positiv, glad och ödmjuk och ska bitvis kunna klara av ett högt arbetstempo. Viktigt är att du är strukturerad, effektiv och snabbt får arbetsuppgifter utförda. 

Du har goda allmänna datakunskaper och har arbetat i någon form av ordersystem.

Så ansöker du
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. Oavsett din ålder, bakgrund, kön, religion, etnicitet, funktionsnedsättning eller sexuell läggning är du därför välkommen med din ansökan.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Sandra Hedenmark på First Reserve, tel: 08-705 80 66.

Välkommen med din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Hedenmark 08-705 80 66, 070-673 62 90
Viveka Holm 08-7058064, 070-2798321

Företag
First Reserve AB First Reserve AB

Adress
First Reserve AB First Reserve AB
Box 1557
17129 Solna

Kontorsadress
Ekensbergsvägen 117

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2157431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från First Reserve AB First Reserve AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos First Reserve AB First Reserve AB: