Orderadministratör till Nexam Chemicals i Lomma
Processbemanning Svenska AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Processbemanning Svenska AB i Malmö,
Lomma,
Lund,
Svedala,
Kävlinge eller i
hela Sverige .
Nexam Chemical AB utvecklar teknologi och produkter som gör det möjligt att kostnadseffektivt och med bibehållen produktionsteknik avsevärt förbättra tillverkningsprocess och egenskaper hos de flesta typer av plaster. Till de egenskaper som förbättras hör bland andra styrka, seghet, temperaturtålighet, kemikalieresistens och livslängd. De förbättrade egenskaperna gör det i sin tur möjligt att ersätta metaller och andra, ofta tyngre och dyrare konstruktionsmaterial inom en rad olika tillämpningsområden. Även i applikationer där plast redan används förbättras tillverkningsprocess, minskar materialanvändning och möjliggörs användningen av mer miljövänliga alternativ. Exempel på kommersiella applikationer: rörtillverkning, skumtillverkning och högprestandaplaster.
Bolaget Nexam Chemical, inom Nexam Chemical Holding AB, är listat på Nasdaq Stockholm, First North och omsätter 216 mSEK med ca 50 medarbetare vid bolagets produktions- och utvecklingsenheter i 5 länder. Läs gärna mer på
www.nexamchemical.com. Är du noggrann, ansvarsfull och kan arbeta självständigt? Drivs du av ett arbete med service och har kunden i fokus? Då kan detta vara en tjänst för dig.
Publiceringsdatum2022-07-06Dina arbetsuppgifterTill vår kund Nexam Chemicals i Lomma söker vi en orderadministratör för en långsiktig anställning direkt hos företaget på sikt. Starten är omgående och arbetstiderna är dagtid. Rollen innebär att leda och ansvara för ordermottagningen tillsammans med ansvariga för kund, logistik, inköp och produktionsplanering. Tillverkning sker både i Sverige och utomlands. Du är spindeln i nätet med förståelse för hela processen från kundbehov, via råvara till produktion- och leverans av färdig produkt.
Tjänsten innebär att hantera ordrar, ansvara för kundsupport via mail och telefon. Som orderadministratör ansvarar du även för att planera leveranser, hantera avvikelser och avrop samt att dagligen sköta bokningar av frakter. Du ansvarar för utveckling av metoder, rapportering av nyckeltal och att mål uppfylls samt driver kontinuerligt förbättringsarbete inom ditt ansvarsområde. Du rapporterar till Supply Chain Manager på företaget.
Krav för tjänsten:
• Erfarenhet av arbete inom orderhantering
• Erfarenhet av arbete inom kundsupport
• Datorvana och kunskap att arbete i Officepaketet
• Gymnasieutbildning alternativt eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift
Personliga egenskaper:
Rätt person för tjänsten behöver vara strukturerad och effektiv i sitt arbetssätt. Du som person trivs att ge service och att alltid prioritera kunder samt värna om de interna och externa kontakterna. Arbetet utförts självständigt men i tät samverkan med andra för att uppnå bästa resultat behöver på så vis personen ha förmåga att anpassa sig till detta arbetssätt.
Låter detta intressant?
Då är du välkommen att skicka in din ansökan omgående. Vi tillämpar en löpande rekryteringsprocess och uppmanar dg att söka omgående. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. Vid frågor och funderingar kontakt Angelica Fredriksson på Processbemanning, telefonnummer: 042-210 299.
Läs gärna mer om oss på
www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagProcessbemanning Svenska AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Processbemanning Svenska AB (org.nr 556059-4987),
http://www.processbemanning.se Arbetsplats Processbemanning AB
Jobbnummer 6803080
Observera att sista ansökningsdag har passerat.