Orderadministratör med start omgående, Solletuna

Logent AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Upplands-Bro, Täby eller i hela Sverige

Har du jobbat med orderhantering samt har erfarenhet av administrativt arbete i en koordinerande tjänst? Då tycker vi definitivt att du ska läsa vidare!

Publiceringsdatum
2021-05-26

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i ca 4-5 månader. Du blir anställd av Logent och arbetar som konsult hos vår kund. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.

Som orderadministratör är du ansvarig för en bred variation av administrativa business support-relaterade uppgifter. Du kommer huvudsakligen arbeta med
• Orderhantering
• Leveransinformation och uppdateringar
• Prognoser
• Hantering av hela orderflödet
• Se över orderstatus och kommunicera eventuella problem till berörda instanser
• Se över forecast för att kunna sätta kortsiktiga planer

Företaget
Information om kunden ges vid intervju.

Profil
För att trivas i rollen har du en fallenhet för att planera och strukturera ditt arbete och du har en förmåga att snabbt hitta lösningar på problem som uppkommer. Då du i rollen har många såväl interna som externa kontakter ser vi att du är kommunikativ och socialt säker och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vi ser vidare att du är självdriven person som kan arbeta självständigt och är van vid att ta initiativ samt har ett öga för detaljer.

Kvalifikationer
• God-avancerad kunskap i Excel är ett måste
• Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av ett administrativt arbete i en koordinerande roll
• Erfarenhet från order och logistik är ett plus
• Utmärkta kunskaper i engelska och svenska

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!

Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Vill du ha ett riktigt roligt jobb med chans att utvecklas inom lager och logistik tillsammans med oss? Tveka inte att söka!

Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig konsultchef går igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig konsultchef på en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef linnea.hodin@logent.se.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Logent AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3412".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Logent AB (org.nr 556634-4429), http://www.logent.se

Arbetsplats
Intern Stockholm

Jobbnummer
5769067

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB: