Orderadministratör med Ekonomikunskaper
Labino AB / Inköpar- och marknadsjobb / Vallentuna
2016-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör med Ekonomikunskaper" (publicerad 2017-02-09) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Labino AB i Vallentuna,
Solna,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige LABINO AB tillverkar och säljer ultravioletta lampor och vitljuslampor, som används inom ett stort antal områden, allt från läckagesökning, oförstörande provning, härdning, sanitet och brottsplattsundersökningar, till effektljus inom nöjesindustrin och mycket mer. Vi grundades 1994 och är ett svenskt företag med kontor i Vallentuna och med produktion i Domsjö utanför Örnsköldsvik. Den 1 mars i år flyttade kontoret till helt nya lokaler i Vallentuna, i industriområdet Fågelsången. Vi säljer produkterna via våra cirka 90 återförsäljare i över 50 länder. Cirka 90 procent av försäljningen är export. I dag har Labino 12 anställda, sju i Domsjö och fem i Vallentuna, och vi ökar nu takten i en expansions- och utvecklingsfas, med fokus på ökad försäljning och utökat produktsortiment.
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Labino kommer i höst att flytta lager och logistik från vår produktionsenhet i Örnsköldsvik till Vallentuna vilket innebär en stor förändring och vi behöver därför förstärkning till vårt administrativa team. Arbetsuppgifterna består främst i: Orderhantering . Service- och garantiärenden (RMA, NCR) . Kundsupport: Offert, prisinformation, produktinformation. Fakturering. Skeppning (Export, EU, Sv). Tullärenden (Import, export, returer). Journalföring
Beskrivning av kvalifikationer:
Din bakgrund och erfarenhet: Då majoriteten av Labinos kunder är utanför Sverige måste du behärska engelska i både tal och skrift. Du kommer även att ha daglig kontakt med Labinos Produktionsteam i Örnsköldsvik varför flytande i svenska är ett krav. Du behöver ha erfarenhet av liknande arbete, därför är det ett krav att du tidigare har arbetat i ett administrativt system. Du behöver ha kunskaper och förståelse för hur ekonomi, inköp, lager, order och fakturering hänger ihop. Vi ser gärna att du har erfarenhet av flera ekonomi/MPS system, då vi hela tiden vill bli effektivare i vårat arbetssätt. Vi använder själva VISMA administration 2000 integrerat med System Andersson (MPS). Personliga egenskaper: Du tycker om att ha kundkontakt och är serviceinriktad. Du tycker om utmaningar - att och vända problem till möjligheter och lösningar . Du är glad, positiv och utåtriktad . Du är strukturerad och noggrann - du har sinne för detaljer. Du har lätt för att arbeta med många olika uppgifter parallellt. Du får: Möjlighet att arbeta med kunder från hela världen. Möjlighet att påverka Labinos försäljning. Möjlighet att arbeta i ett företag i ständig utveckling och förändring. För att öka vår mångfald ser vi gärna yngre sökande.
ANSÖKAN
Skriftlig ansökan
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tills vidare Tillträde
Snarast
Publiceringsdatum2016-06-16ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-31
Ansökan kan skickas till e-postadress:
anette.hallberg@labino.comKontaktAnette Hallberg, administrativ chef, tel.nr: 08-839070
FöretagLABINO AB
AdressLABINO AB
18642 VALLENTUNA
KontorsadressFågelsångsvägen 16
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-839070
E-postadress:
anette.hallberg@labino.com Jobbnummer 2909506
Observera att sista ansökningsdag har passerat.