Orderadministratör, Malmö
Lantmännen Lantmännen Maskin / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmännen Lantmännen Maskin i Malmö,
Staffanstorp,
Skurup,
Tomelilla,
Kristianstad eller i
hela Sverige Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Genom forskning och verksamhet i hela värdekedjan tar vi ansvar från jord till bord.
Lantmännen Maskin ingår i division Lantbruk som är ett av Lantmännens affärsområden. Lantmännen Maskin importerar och säljer lantbruksmaskiner, reservdelar samt verkstadstjänster och representerar bland andra varumärkena Valtra, Fendt, Kuhn och Väderstad. Vi är cirka 800 anställda och omsätter 3,4 miljarder kronor i ett rikstäckande anläggningsnät med maskinförsäljning, reservdelar/butik och verkstad.
Har du en tydlig administrativ ådra och motiveras av varierande arbetsuppgifter där du har många kontaktytor i verksamheten? Har du erfarenhet av orderadministration? Är du dessutom ansvarstagande och kundorienterad med ett stort självdriv? Hos Lantmännen Maskin erbjuds du möjlighet till en spännande utmaning i karriären, i ett välrenommerat och framgångsrikt bolag med lång tradition inom sin bransch.
Rollen
I rollen som administratör erbjuds du ett spännande, omväxlande och kvalificerat arbete där du kommer att ha många interna och externa kontaktytor i din arbetsroll. Som administratör på Lantmännen Maskin är ditt uppdrag att ge bästa möjliga support till våra säljare och kunder vid försäljning och leverans av våra maskiner. Du kommer att ta emot och administrera inkommande order samt fakturera. I ditt arbete har du en daglig kontakt med säljare, verkmästare, butiks- och reservdelschefer. Du blir en viktig del av ett trevligt och kompetent team om 3 kollegor med placering på Lantmännen Maskins kontor i Malmö.
Kulturen på arbetsplatsen präglas av en god gemenskap där man hjälps åt och stöttar varandra. Tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett positivt arbetsklimat.
Publiceringsdatum2019-02-21ProfilVi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande roll, gärna från en försäljningsavdelning med koppling till maskin- eller fordonsbranschen. Du har mycket god datorvana och kunskaper i Officepaketet samt är van och trivs med att ha daglig kontakt över telefon. Om du har arbetat i affärssystemet Movex/M3 tidigare är det meriterande.
Det är av största vikt att du som person brinner för att ge god service samt är social och kommunikativ. Vidare är det viktigt att du är noggrann och effektiv samt har en god prioriteringsförmåga. Då man som Orderadministratör för ett nära samarbete med kollegorna i teamet vill vi att du är en lagspelare som inte tvekar inför att hjälpa till där det behövs som mest. För att trivas hos oss bör du vara nyfiken, pigg på nya utmaningar och motiveras av utvecklings- och förbättringsarbete där digitala arbetssätt och effektivt nyttjande av IT-system är en självklar framgångsfaktor. Du utrycker dig väl i både tal och skrift i svenska såväl som på engelska.
Vill du ha mer information är du välkommen att kontakta Anders Kviske på
anders.kviske@lantmannen.com.
Tjänsten är på heltid och planerad att tillsättas omgående. Vi kommer att göra ett löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdag, varför vi gärna emotser din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan, dock senast 2019-03-17!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Kviske +46 0105560069
FöretagLantmännen Lantmännen Maskin
AdressLantmännen Lantmännen Maskin
Bjurög 26
21124 Malmö
KontorsadressBjurög 26
Jobbnummer 4627035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.