Order Management Coordinator

The We Select Company AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-06-24


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The We Select Company AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du bli en del av ett snabbväxande företag med passion för tidstypiska bygg- & inredningsdetaljer?
Sekelskifte växer och vi söker nu en strukturerad och serviceinriktad orderkoordinator till vårt team!

Publiceringsdatum
2025-06-24

Om företaget
Sekelskifte är ett byggvaruhus med historisk knorr på produkterna. Med ca 40 engagerade medarbetare har företaget vuxit till en omsättning på över 200 MSEK. Våra produkter säljs främst via webben men också genom en fysisk butik i centrala Stockholm. Vi är ett internationellt och snabbt växande företag med en komplex produktportfölj bestående av nära 3 000 lagerförda artiklar från över hundra leverantörer - allt från långa trälister och tungt kakel till små skåpknoppar och mässingskrokar. Våra kunder finns i flera länder men har en sak gemensamt - de älskar vackra detaljer av hög kvalitet, precis som vi.
Om rollen
Som orderkoordinator hos Sekelskifte spelar du en nyckelroll i vår order- och leveranskedja. Du säkerställer att inkommande beställningar hanteras snabbt, korrekt och med hög servicenivå. Du arbetar proaktivt för att optimera vårt lagerutnyttjande och har tät kontakt med både kunder och interna avdelningar. Du är noggrann, strukturerad och gillar att arbeta lösningsorienterat i en dynamisk miljö.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar
Granska och kvalitetssäkra inkommande kundordrar i vårt affärssystem (Business Central).
Reservera ordrar mot inköp och lager, samt boka om reservationer vid behov för att frigöra lagerkapacitet.
Kontrollera att adresser, fraktalternativ och leveransvillkor är korrekta.
Hantera leveransförseningar: kontakta kunder och ge alternativ eller uppdaterad information.
Samarbeta med inköp, lager och butik för att säkerställa en smidig orderprocess.
Bevaka och följa upp pågående orderflöden för att identifiera och förebygga flaskhalsar.
Administrera orderändringar, returer och reklamationer vid behov.
Bidra till förbättringar av processer och rutiner inom orderhantering.
Delta i rapportering och uppföljning av nyckeltal relaterade till orderflödet.

Vi tror att du
Är strukturerad, noggrann och trivs med att ha flera bollar i luften.
Är lösningsorienterad, självgående och van vid att ta egna initiativ.
Har god kommunikationsförmåga och tycker om att ge god service.
Meriterande med erfarenhet av orderadministration, kundservice eller logistik.
Är trygg i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Har god datorvana och gärna erfarenhet av affärssystem (meriterande med Business Central).
Har grundläggande kunskaper i Excel.
Meriterande med erfarenhet av orderadministration, kundservice eller logistik.

Som person
Du är positiv, prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs i en miljö där tempot kan vara högt och där det krävs att du självständigt planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Du gillar att ha kundkontakt och brinner för att ge bästa möjliga service.
Praktisk information
Start: Snarast, enligt överenskommelse
Plats: Vårt huvudkontor i Västberga Industrikvarter, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The We Select Company AB (org.nr 556841-1671), https://www.sekelskifte.com/
Västbergavägen 43 (visa karta)
126 30  HÄGERSTEN

Arbetsplats
Sekelskifte

Jobbnummer
9402256

Prenumerera på jobb från The We Select Company AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The We Select Company AB: