Order/logistikkoordinator

Framtiden i Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Södertälje, Salem, Nykvarn, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en proaktiv och kommunikativ person som gillar att arbeta tillsammans med drivna kollegor mot gemensamma mål? Vi söker just nu en order/logistikkoordinator till vår kund i Södertälje. Här erbjuds ett arbete i högt tempo som kräver såväl god planering som förmågan att arbeta strukturerat. Välkommen med din ansökan!


Vad innebär jobbet som logistikkoordinator?

I den här rollen kommer du framför allt att säkerställa att rätt material är på rätt plats vid rätt tid och du gör löpande beställningar enligt det aktuella behovet, både på kort och lång sikt. I jobbet ingår även att ha regelbunden kontakt med mekaniker och övriga medarbetare från andra avdelningar. Du arbetar aktivt med det digitala verktyget för arbetsordrar och prioriterar utifrån det, och du säkerställer ett effektivt flöde med fokus på kostnadseffektivitet och logistik.

Vem söker vi?

Till rollen som order/logistikkoordinator söker vi framför allt dig som är en kommunikativ och organiserad person som motiveras av att få jobba med den senaste tekniken och att få bli en viktig medlem i teamet. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av planeringsarbete, gärna inom logistik eller teknik.

Utöver det ska du som söker ha:
• En relevant gymnasial- eller eftergymnasial utbildning (till exempel teknik eller fordon)
• Ett djupgående tekniskt intresse där du kommit i kontakt med mekanik
• God svenska och engelska i tal och skrift

Vår kund
Vår kund är världsledande inom utveckling av lastbilar och bussar.
Tillsammans med deras partner och kunder driver de på omställningen mot ett hållbart transportsystem och de skapar en värld av mobilitet som är bättre för både företagen, samhället och miljön. Vår kund står för en marknadsandel för lastbilar på 45,3% och är placerade i Södertälje.
Uppdraget innebär således att du får in en fot hos en aktör i en bransch med mycket att erbjuda.

Om oss

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

I den här rekryteringsprocessen går vi genom ansökningar löpande. Det kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden har gått ut. För frågor kontakta ansvarig rekryterare Nina Hedenmo på 0722328205 eller nina.hedenmo@framtiden.com

Publiceringsdatum
2022-11-11

Anställningsvillkor
Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 7-16
Ort: Södertälje

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning 40 Timmar

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Framtiden i Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_47058_JOB".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Kontakt
Nina Hedenmo
nina.hedenmo@framtiden.com

Jobbnummer
7162008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: