Operativ risk- och processpecialist

Fortnox AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fortnox AB i Malmö, Växjö, Linköping, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du få chansen att utvecklas inom riskområdet hos ett företag i utveckling? Har du ett intresse för verksamhetsnära frågor och affärsprocesser och vill specialisera dig ytterligare inom detta område? Nu söker vi en operativ risk- och processpecialist inom affärsprocesser till Fortnox Finans!

Om jobbet
I rollen kommer du bland annat att arbeta med dokumentation, utveckling och förvaltning av verksamhetens processer med fokus på att utveckla effektiva och stabila processer.
Du kommer också att arbeta med att identifiera, hantera och rapportera risker i verksamheten och sådant som kan påverka den. Du ansvarar även för att övervaka och utveckla riskhanteringssystemet inom Fortnox Finans samt att bistå styrelse och ledning med information om riskexponeringar och utveckling av risker så att de kan ta riskbaserade beslut om strategi och affärer.
Utöver detta kommer du även att vara involverad i olika utvecklingsarbeten för att stötta verksamhetens identifiering och hantering av olika risker med fokus på kund och affärsnytta samt lönsamhet.
Du rapporterar till Operationschefen men kommer också att arbeta tillsammans med Risk & Compliance funktionen.
Som operativ risk- och processpecialist får du ett stort ansvar för att utveckla och driva arbetet med de processer och risker som finns i verksamheten. Du kommer att skapa ett brett kontaktnät och få en god förståelse för helheten i verksamheten. Du har stora möjligheter till att påverka och driva frågor som du brinner för samt att vara involverad i intressanta projekt och frågeställningar.

Vem är du?
Vi söker framförallt en person med några års erfarenhet av liknande arbete. Akademisk examen eller relevant utbildning inom ekonomi eller ingenjörsområdet är meriterande, liksom tidigare erfarenhet av finansiell verksamhet. Du kan t ex ha arbetat med hantering av operationella risker, internrevision och/eller intern kontroll. Förståelse för redovisning och finansiella tjänster är meriterande. Du är van att analysera risker och bidrar gärna till att fortsätta utveckla processer såväl som analysverktyg.
För att lyckas i denna roll bör du vara nyfiken, analytisk, strukturerad och ha en god kommunikativ förmåga. Som person trivs du med ha många bollar i luften och är duktig på att se till att föra uppgifter i mål. Du är en teamplayer som gärna kombinerar självständigt arbete med samverkan med dina kollegor i verksamheten.

Om Fortnox Finans
Fortnox Finans är en del av Fortnox och har sedan fyra år tillbaka gjort företagares vardag ännu smidigare, genom att erbjuda fakturaservice, påminnelseservice med automatiserad hantering och bokföring - direkt i Fortnox program. Vi erbjuder även fakturabelåning och fakturaköp, med hantering direkt inne i Fortnox.
Vår strävan att vara Småföretagarnas bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet.

Publiceringsdatum
2019-02-14

Övrig information
Arbetsort: Malmö, kontor vid Stortorget.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan om du är intresserad.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Operationschef Anna Tinglöf, på 0735-302080.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Fortnox AB

Adress
Fortnox AB
Box 427
35106 Växjö

Kontorsadress
Box 427 35106 Växjö

Jobbnummer
4613196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fortnox AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fortnox AB: