Operativ Lönechef Saint-Gobain
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Saint-Gobain är en av världens äldsta industrikoncerner, grundad 1665, med tillverkning av glas och varav slottet i Versailles var en av de första kunderna. Koncernen, som är verksam i ett sextiotal länder och har ca 200.000 medarbetare, är börsnoterad i Frankrike och omsätter drygt 400 mdkr. Inom Saint-Gobain finns det fyra divisioner: Construction Products, Innovative Materials, Packaging och Building Distribution.
Inom divisionen Building Distribution har bolagen i Sverige valt att samordna sin lönehantering, med placering i Malmö. Tillsammans har bolagen; Dahl Sverige AB, Optimera Svenska AB, Bevego Byggplåt & Ventilation AB, VVS-Centrum Skandinavien AB och Saint-Gobain Distribution Nordic ca 2000 medarbetare och finns på 145 arbetsplatser i Sverige. På sikt kommer ytterligare två bolag inom koncernen att erbjudas anslutning.
Nu söker vi dig, som vill vara med och utveckla, starta upp och driva denna gemensamma lönehantering tillsammans med fyra duktiga medarbetare på avdelningen.
Publiceringsdatum2014-04-11Dina arbetsuppgifter• Ansvara för att leda, fördela och samordna gruppens arbete
• Arbeta operativt med lönearbete samt säkerställa att ni som arbetsgrupp har ett proaktivt förhållningssätt och arbetar med ständig effektivisering av rutiner och processer inom området
• Agera som projektledare samt arbeta med uppföljning och utveckling inom arbetsområdet samt coacha medarbetarna
• Ansvara och arbeta med riskminimering gällande system, integrationer, rutiner, processer, kontroller, prioriteringar samt säkerställande av att korrekt lön betalas ut i rätt tid och med rätt innehåll
• Ansvara för års- och månadsplanering , avstämningar, statistik, arbetsgivaravgifter, skatter och införsel mm samt
• Säkerställa att lagar och kollektivavtal tillämpas samt att vid företagsförvärv säkerställa lönehanteringen med eventuellt förekommande utvecklings- och utbildningsinsatser
• Ansvara för kontakt och kravställning gentemot systemleverantör samt leveransuppföljning utifrån avtal
• Samarbeta med HR, ekonomi och chefer i de respektive bolagen
Vem är du?
För att lyckas i rollen krävs lyhördhet och prestiglöshet samt att du har ett coachande förhållningssätt och intresse för att arbeta såväl operativt som strategiskt med lönefrågor. Du har också en mycket god kommunikativ förmåga och kan prata med bolagens alla nivåer.
Vi tror att du har:
• Minst tre års dokumenterad ledarerfarenhet (chef, teamledare, gruppansvarig etc). Tidigare erfarenhet som lönechef är meriterande men inget krav
• Minst fem års erfarenhet av kvalificerat lönearbete
• Praktisk kunskap från Agda PS samt god vana från projektarbete
• Goda kunskaper gällande lag och kollektivavtal kopplat till lönearbete
• God kännedom om pensioner, försäkringar och beskattning etc
• Erfarenhet från lönehantering inom handelsbranschen är meriterande men inget krav
Du trivs med att:
• Arbeta affärsmässigt och proaktivt med effektivisering och förbättring
• Coacha, följa upp och utveckla medarbetare
• Driva projekt, analysera och prioritera samt strukturera och samverka såväl internt såväl som externt
• Agera som en tydlig arbetsgivarrepresentant som verkar för att skapa enhetliga rutiner och processer för bolagen inom området
Då vi arbetar med ett löpande urval ser vi gärna att du söker tjänsten snarast, dock senast den 4 maj.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Börjesson, Rekryteringskonsult 040-602 53 56
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
Jobbnummer 1839294
Observera att sista ansökningsdag har passerat.