Operativ Inköpare till Swedol
EQonomy / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EQonomy i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Stenungsund,
Borås eller i
hela Sverige Till vår kund Swedol i Göteborg söker vi just nu efter en operativ inköpare till Division Kläder och skydd. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Uppdraget kommer att pågå under minst sex månader, med god chans till förlängning.
Om Swedol
Hos marknadsledande Swedol kan proffsen inom bygg-, entreprenad-, åkeri- och industrisektorn, och andra som väljer proffskvalitet, handla vad de behöver.
Här finns: el artiklar, verktyg, arbetskläder, fordonsdelar & tillbehör, hydraulik, lyft & last och förbrukningsvaror.
Besök någon av Swedols butiker, beställ på postorder eller via e-handel. Swedol är en komplett leverantör med hög servicenivå, exemplarisk lagerhållning och effektiva leveranser.
Ditt uppdrag
Som operativ inköpare kommer du främst att arbeta med inköp från externa leverantörer. Du kommer att följa försäljningsutfallet och följa upp avvikelser. Din roll innebär breda kontaktytor med såväl butikschefer som Swedols många leverantörer, vidare har du även daglig kontakt med Swedols kategorichefer. Du ansvarar för varuflöde mellan leverantör och centrallager, centrallager och butik samt leverantör och butik utifrån behov. Du arbetar för att säkerställa inköpspolicyer och rutiner. De system som används är Jeeves, Blue Ridge och Excel.
Du kommer att ingå i ett team om ca 5 personer och du sitter i ett eget kontor. Kontoret är placerat i Bäckebol i norra Göteborg. Arbetstiderna är 08.00 -16.45.
Publiceringsdatum2018-05-23BakgrundFör att passa inför denna roll läggs stor vikt i att du har rätt inställning, att du har en drivkraft och har en förmåga att lätt ta till dig färdigheter. Dina egenskaper är av stor vikt inför denna roll. Det är meriterande om du tidigare har jobbat inom textilbranschen, eller utbildat dig inom logistik eller inköp.
När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Lisa Kayser;
lisa.kayser@wise.se, tel. 076-000 18 60 och konsultchef Alexandra Cederqvist;
Alexandra.Cederqvist@wise.se, tel. 073-5216560.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag
ErsättningTimlön - Fast plus rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-20
Ange följande referens när du ansöker: eqonomy18900
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEQonomy
AdressEQonomy
Sveavägen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13
Jobbnummer 4161869
Observera att sista ansökningsdag har passerat.