Operativ Inköpare till kund tillverkningsindustrin

TNG Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Trosa
2024-07-04


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trosa, Gnesta, Nynäshamn, Nykvarn, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Trosa, Nynäshamn, Nykvarn, Södertälje, Nyköping eller i hela Sverige

Till vår kund inom tillverkande industri söker vi en Operativ Inköpare till produktionsenheten i Trosa. Sök rollen redan idag!

Är du redo för nya utmaningar och har tidigare erfarenhet av att arbeta operativt inom inköp med mycket materialplanerande uppgifter? Då är den här rollen rätt för dig!Detta är ett konsultuppdrag där du till en början är anställd hos oss på TNG Techl och hyrs ut som konsult till vår kund men där ambitionen är att konsultuppdraget övergår till en fast anställning. Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Du kommer arbeta ute hos vår kund som är ett stabilt bolag och där du får en spindel-i-nätet funktion och där ingen dag är den andra lik. Arbetskulturen är familjär, stöttande och professionell. Man hjälps åt att nå uppsatta mål. Eftersom man jobbar i en global organisation med många kontaktytor finns det alla möjligheter att utvecklas på lång sikt!

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad - oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

* Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
* Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef - allt för att du ska få utvecklade uppdrag på trivsamma arbetsplatser.

Publiceringsdatum
2024-07-04

Arbetsuppgifter
I uppdraget som Operativ Inköpare kommer du att vara en del av inköpsteamet om 4 personer. Du arbetar dagligen med vår kunds inköpshantering där du har daglig kontakt med såväl interna som externa parter, via telefon och mejl.

Du kommer bland annat att arbeta med:

* Inköpsorderflöde
* Prognoshantering
* Förse leverantörer med rätt specifikation
* Behovsbevakning av inköpta råmaterial och återförsäljningsvaror
* Upprätthålla goda leverantörsrelationer
* Avvikelsehantering och information till övriga avdelningar vid avvikelser
* Upplägg/registervård/uppdatering av artiklar såväl som priser
* Uppföljning och rapportering

Värt att veta

Rollen omfattar heltid vardagar 08.00-17.00, fredagar 08.00-15.45. Rollen är placerad i Trosa och du förväntas vara på kontoret tillsammans med övriga i teamet. Du rapporterar till Inköpschefen.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 mån med start så snart som möjligt eller under augusti/september där ambitionen är att det ska övergå till en tillsvidareanställning hos kund.

Våra förväntningar

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, men för att vara aktuell för denna roll tror vi att du:

* Har minst 3-årigt gymansium eller motsvarande
* Har erfarenhet av att arbeta operativt med inköp, gärna inomr tillverkningsindustrin
* Har god datorvana och tidigare erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
* Goda kunskaper i Excel
* Kan svenska och engelska i såväl tal som skrift

Som person är du ansvarstagande, stabil och har en analytisk förmåga som hjälper dig att hantera komplexa situationer. Rollen omfattar mycket administration där noggrannhet och sinne för detaljer och siffror är avgörande för att du ska trivas. Du är van att kommunicera med många olika kontaktytor, såväl internt som externt, både per mejl och i telefon. Du är drivande och strukturerad i ditt arbete, vilket gör att du följer upp ärenden noggrant. Du arbetar bra såväl självständigt som i grupp och har en god samarbetsförmåga. Din flexibilitet och stresstålighet gör att du kan hantera förändringar och oväntade situationer med lätthet. Dessutom är du kommunikativ och delar gärna med dig av dina erfarenheter.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG Tech är vi specialister på kompetensbaserad, vetenskaplig och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tng Group AB (org.nr 556648-2781), https://www.tng.se/

Arbetsplats
TNG Group AB

Kontakt
Rekryteringskonsult och konsultansvarig
Cecilia Lennér
0736790621

Jobbnummer
8786522

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: