Operativ inköpare till internationellt bolag i Göteborg!
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du erfarenhet utav logistik- och inköpsprocesser? Är du en person med kommersiellt sinne och trivs med att arbeta i en internationell miljö? Då skall du se hit! Adecco Office & HR söker nu dig som vill fortsätta utvecklas inom inköpsområdet.
Publiceringsdatum2016-10-04Om tjänstenDu kommer att arbeta i ett team om fem inköpare, både operativa som strategiska. I din roll som inköpare kommer du att ansvara för att säkra materialförsörjningen till verksamhetens olika enheter utifrån rätt tid, till rätt kvalitet och rätt pris.
Detta innebär att ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att innefatta:
• Optimera lagernivå och leveransprecision till produktionsenheterna,
• Utvärdera leverantörer och upprätthålla en god leverantörsbas
• Teckna kommersiella avtal
• Orderläggning
Andra uppgifter innebär att driva kvalitetsförbättringar, uppföljningsarbete samt utveckla processer för att reducera kostnader. Du kommer också att driva reklamationshantering mot leverantörer samt att för nya projekt, delta vid valet av leverantör.
Om dig
Du som har en eftergymnasial utbildning inom logistik och inköpsområdet samt har tidigare erfarenhet av att arbetat med inköpsprocesser, kommer att ha rätt förutsättningar för att axla rollen. Har du också god vana av förhandlingar och att hantera leverantörer så kommer du att snabbt komma in i din nya roll. Du behärskar svenska språket obehindrat i tal så väl so skrift och då du kommer att arbeta i en internationell miljö så behärskar du även det engelska språket obehindrat. Vidare har du goda datakunskaper med tidigare erfarenhet av att arbetat med MS Office som verktyg. Har du också tidigare erfarenhet av att arbetat med MPS-system så är detta högt meriterande.
Som person har du en god förmåga att driva ditt eget arbete framåt och du har en god förmåga att skapa goda affärsrelationer där du har ett kommersiellt sinne. Du är en person som fattar faktabaserade beslut med vana av att behandla data som underlag för dessa. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, är kundorienterad samt en god förmåga att leverera resultat i tid.
Viktigt för tjänsten är:
• Grundläggande logistikkunskap
• Erfarenhet av att arbetat med inköpsprocesser
• Behärskar svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten skall tillsättas omgående, där uppdraget kommer att pågå fram till juni 2017. Arbetstiderna är förlagda till vardagar 8.00-17.00 med möjlighet till flextid.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
ErsättningFast lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-03
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3083751
Observera att sista ansökningsdag har passerat.