Operativ inköpare till Crane Currency i Tumba

Poolia Office Professionals AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation
Har du minst tre års erfarenhet av att arbeta operativt med inköp? Har du praktisk erfarenhet av systemet IFS? Då kan det här konsultuppdraget vara perfekt för dig!

Poolia söker nu för kunds räkning en operativ inköpare till Crane Currency i Tumba. Tjänsten är ett konsultuppdrag som är tänkt att starta omgående och väntas löpa i åtminstone sex månader.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare blir du en viktig del i kundens inköpsteam. Du kommer att vara spindeln i nätet för inköpsorder, leveransbevakning, artikel- och leverantörs data i IFS. Du kommer över tid att ha kontakt med alla avdelningar på företaget. Crane Currency har ett stort antal leverantörer utanför Sveriges gränser och att kunna kommunicera på engelska är därmed ett måste. Inköpsteamet är en service- och stödfunktion till övriga organisationen och det är viktigt att du ser detta som en utmaning att leverera det stöd som behövs. Du kommer exempelvis att arbeta med att:

• Verkställa anmodade köp genom att allokera dessa mot ramavtal och avropa genom att ställa ut skriftlig inköpsorder
• Upprätthålla register över beställt, ordererkänt och mottaget material
• Bevaka ordererkännanden
• Bevaka leveransernas rättidighet och säkerställa hemtagning
• Utföra expediting (leveransbevakning) samt ha viss bevakning på att kvalitetskontroller utförs.
• Hantera reklamationer och garantiärenden, samt föra statistik över dessa
• Administrera vissa KPI:er. Delta i analysarbete och påföljande förbättringar
• Kontrollera fakturor mot ingångna avtal för att identifiera prisavvikelser och i samband med detta bevaka företagets intressen
• Hantera tvister inom ramen för gjorda köp


Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har:
• Minst 3 års erfarenhet av inköpsarbete eller relevant erfarenhet från arbete i företagets leverans-/försörjningskedja.
• Mycket god administrativ förmåga
• God kommunikatör; du kommer att informera kring t ex leveranser och vid behov hålla dialog med flera parter för att finna fungerande lösningar.
• Praktisk och tillämpad kunskap i IFS.
• Goda kunskaper i svenska & engelska i tal och skrift
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller inköp

Detta får du ut av tjänsten:
• Ett ansvarsfullt och självständigt arbete i ett marknadsledande företag i positiv utveckling som präglas av en stark teamanda och kamratskap.
• Att få vidareutveckla och bygga relationer på en växande marknad.
• Ett stort eget ansvar med kontinuerlig coaching från närmsta chef och kreativa och engagerade medarbetare med möjlighet att själv utvecklas inom bolaget.




Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-05-19

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 46786
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Ruthberg lisa.ruthberg@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3509835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: