Operativ inköpare till Commodity parts
Scania / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania i Södertälje,
Huddinge,
Järfälla,
Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Känner du dig lockad av att arbeta som Inköpare i en dynamisk, kommersiell och internationell miljö med högt tempo och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan Scania Purchasing, som svarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen vara din nästa arbetsplats. Vi älskar att göra bra affärer, där vi skapar strategiska helhetslösningar för oss själva och våra leverantörer.
Jag har varit ledare i 26 år i olika typer av verksamheter och branscher. De senaste elva åren har jag arbetat som ledare här på Scania, först inom IT och nu på Inköp för gruppen Commodity Parts som är en del av Customized Solutions. Det som gör att jag trivs på Scania är den fina sammanhållningen vi har och att jag som ledare ges möjlighet att utmanas och utvecklas tillsammans med mina medarbetare.
En av anledningarna till att många av oss väljer att stanna på Scania är att vi kan ta oss an utmaningar inom olika delar av vår verksamhet vilket möjliggör att vi kan bygga vidare på de kunskaper och erfarenheter som vi har. Respekt för individen, att ta tillvara våra olikheter och erfarenheter är basen för att vi tillsammans ska lyckas. Att säga vad vi tycker och våga pröva nya alternativ är också en förutsättning för att vi trivs, utvecklas och levererar tillsammans.
Gruppen Commodity Parts är indelad i två team som leds av varsin koordinator. Du kommer att ingå i en grupp som idag består av fjorton inköpare och en inköpsassistent som tillsammans ansvarar för inköp av reservdelar till lastbilar, bussar och motorer.
Gruppen har som främsta uppdrag att bibehålla en hög kvalitetsnivå samt hög leveransprecision vad gäller reservdelar till Scanias eftermarknad, och att samtidigt utveckla affärerna med ett stort antal leverantörer. Vi har många spännande utmaningar framför oss. Vi ser nu över vårt sätt att arbeta för att vässa oss ytterligare. Därför söker vi en operativ inköpare som kommer att ha en viktig roll i detta arbete.
Publiceringsdatum2019-04-26ArbetsuppgifterI rollen som operativ inköpare kommer du att arbeta tillsammans med en strategisk inköpare. Ni kommer att se över arbetssätt och du kommer att delta i utvecklingen av strategier för befintliga segment och leverantörer samt den framtida leverantörsstrukturen inom flera produktområden.
Andra huvuduppgifter är att stötta i aktiviteter med syfte att förbättra kvalitet, tillgänglighet och kostnad inom dess produktområden. Du kommer även få möjlighet att delta i förhandlingar av kommersiella avtal. Arbetet sker i stor utsträckning tvärfunktionellt vilket innebär nära samarbete med marknad, logistik, konstruktion samt övriga inköpsfunktioner inom såväl Scania som Volkswagen Group.
ProfilVi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, helst civilingenjör eller högskoleingenjör med några års relevant
kommersiell och teknisk erfarenhet. Du tar ett helhetsansvar för inköp inom ditt området, vilket innebär att du är självständig, drivande och lösningsorienterad. Då rollen innebär kontakter på flera olika nivåer både internt och externt så är det även viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med människor. Du är strukturerad och klarar av att hantera ett flertal aktiviteter parallellt. Du ska kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som på engelska. Naturligtvis har du ett stort intresse av att göra affärer.
Vi ser fram emot din ansökan som beskriver hur du kan göra skillnad hos oss!
För ytterligare information kontakta gärna:
Commodity Manager Parts, Adrienne Adilz, tfn: +46 739881410
Så ansöker duDin ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök
www.scania.com.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania
AdressScania
Scania CV AB
15187 Södertälje
KontorsadressScania CV AB
Jobbnummer 4754161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.