Operativ Inköpare
Saab AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab AB i Nyköping,
Norrköping,
Nynäshamn,
Botkyrka,
Eskilstuna eller i
hela Sverige På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.
Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln. Support Solutions är en avdelning inom affärsenheten Aviation Services. Vår verksamhet präglas av flera helhetsåtaganden för kunder i flyg och helikopterbranschen både i Sverige och internationellt. I Nyköping finns sektionen Civil Fixed and Rotorwing, en komplett part 145 flygverkstad med sidoverkstäder för underhållsarbete och modifieringar av civila flygplan och helikoptrar. Vi söker nu ytterligare en operativ inköpare till vår verksamhet. Inköpssektionen består idag av tre medarbetare och skall utökas till fyra.
Din framtida utmaning
Din roll som Operativ Inköpare är att lägga beställningar på komponenter, reservdelar och övrigt produktionsmateriel till våra flygunderhållsverstäder. Mycket ansvar läggs på Inköpsfunktionen där rätt leveranstid ofta är en kritisk faktor för att vi skall kunna leverera ut en flygmaskin i rätt tid. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att identifiera lämplig leverantör, skapa inköpsordrar i vårt IFS system samt leveransbevakning. Vidare ska du i designprojekt bistå designavdelningen i val av artiklar och material avseende pris och ledtid. Du kommer även arbeta med optimering av artiklar i förråd. Tjänsten kan också komma att innefatta försäljning av reservdelar, beroende på intresse och lämplighet.
Den du är idag
Vi tror att du är en person med stor erfarenhet av inköpsarbete gärna i flygmiljö eller annan regelverksstyrd verksamhet och att du är kommersiellt driven.Du är van att ta stort ansvar, är initiativrik, har gott ordningssinne samt jobbar med lätthet i olika verksamhets/inköpssystem.Din kommunikativa förmåga är mycket viktig och du är lösningsorienterad och serviceinriktad.
Många av dina leverantörer kommer att finnas utanför Sverige, i andra tidszoner, och du måste behärska engelska utan problem i både tal och skrift samt att ha en flexibel inställning till arbetstider.
Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse
Publiceringsdatum2017-06-07ErsättningSaab tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStaffan Johansson 0734180671
FöretagSaab AB
AdressSaab AB
Skavsta Airport
58188 Nyköping
KontorsadressSkavsta Airport
Jobbnummer 3541138
Observera att sista ansökningsdag har passerat.