Operativ inköpare
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Luleå
2016-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare" (publicerad 2017-06-28) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Är du en driven och kommunikativ person? Har du erfarenhet av inköpsarbete? Då är denna tjänst som operativ inköpare något för dig!
Publiceringsdatum2016-11-14Om tjänstenVår kund som är ett internationellt tjänste- och tillverkningsföretag är i behov av att förstärka sin Supplyavdelning med en operativ inköpare. Supplyavdelningens uppdrag är att säkerställa materialförsörjningsprocessen där du i din roll kommer du att lägga och följa upp order. Ditt arbetsverktyg kommer att vara affärssystemen SAP och JDE och du jobbar med:
• att göra inköp efter en fastställd inköpsprocess
• följa upp lagda order
• leverantörskontakter
Om dig
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning. Din tidigare erfarenhet av arbete med inköp och logistik ger dig en nödvändig insikt i det dagliga flödet. God kommunikationsförmåga samt goda kunskaper i både svenska och engelska är ett krav. Det är meriterande om du tidigare arbetat i SAP. Det här är ett jobb för dig med högt driv, som tar initiativ och som gillar att jobba i ett högt tempo.
Viktigt för tjänsten är:
• din kommunikativa förmåga
• flytande engelska och svenska i både tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns det möjlighet att tjänsten övergår till en anställning direkt hos vår kund
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via knappen Ansök till höger. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta Konsultchef Sandra Averbäck Östling på
sandra.averback.ostling@adecco.seVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid (100%) Dagtid Uppdraget startar omgående och kommer att pågå minst 6 månader, för rätt person finns möjlighet till övertag av kund.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Averbäck Östling
sandra.averback.ostling@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Kungsgatan 4
97235 LULEÅ
KontorsadressSödra Kungsgatan 4
Jobbnummer 3159700
Observera att sista ansökningsdag har passerat.