Operativ inköpare
Arena Personal Nordic AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
2016-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare" (publicerad 2016-04-25) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Nordic AB i Örebro,
Hallsberg,
Nora,
Arboga,
Karlskoga eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-01-22Om tjänstenVi söker nu en operativ inköpare till en av våra kunder. Placeringsort är Örebro.
I rollen som operativ inköpare ansvarar du för otimering av varuflödet av reservdelar samt ansvarar för lageroptimeringen både lokalt och centralt inom bolaget.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Parametersättning och styrning av lager, säsongsplanering i inköpssystemet Kobra II
• Upprätta och distribuera inköpsorder
• Leveransbevakning leveranser
• Lagerstyrning för att optimera ITO och OTD
• Ansvara för coh följa upp reklamationer
• Analys och återkoppling av leverantörsrelaterad data, t.ex. ledtidsuppföljning, leveransprecision, kvalitet
• Kontakt och genomgång med leverantörer och uppföljning avseende leverantörens prestanda
• Kontakt med interna intressenter, inköpschef, IT, lager, reservdelsmän etc.
• Hålla ERP-system uppdaterade med korrekt data
• Revidera och lagerrensa
• Följa upp och åtgärda felleveranser och felfaktureringar
• Förtullning av gods från ex. Asien
ProfilVi söker dig med minst 2 års erfarenhet av inköp, logistik och materialstyrning. Du har förmodligen en akademisk examen med inriktning mot inköp, supply chain och/eller produktion. Du har vana av att ha dialog och viss förhandling med leverantörer samt interna kravställare.
God IT-vana och Excel samt förståelse för affärsystem är ett måste. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, både i tal och skrift.
Du trivs i en miljö med med stark tillväxt, eget ansvarstagande och högt tempo.
vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper coh som person är du en teamspelare med hög social kompetens som är noggran, effektiv och med en positiv grundsyn. du är lösningsorienterad i din läggning och självgående.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2949
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKajsa Lihagen
FöretagArena Personal Nordic AB
AdressArena Personal Nordic AB
Fabriksgatan 24, 6tr
70223 Örebro
KontorsadressFabriksgatan 24, 6tr, Örebro
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2629702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.