Operativ inköpare
Experis Sverige / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Arboga,
Karlskoga eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2013-03-25Dina arbetsuppgifterVi söker nu en operativ inköpare för ett konsultuppdrag till en av våra kunder i Örebro län. Vi ser gärna att du kan börja med kort varsel och detta uppdrag kan övergå i anställning hos kunden efter en period.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
Som operativ inköpare kommer du i huvudsak ansvara för:
• Att upprätta beställningar mot befintliga avtal.
• Att hantera orderbekräftelse.
• Att utföra leveransbevakning.
• Att hantera och skapa uppföljningar.
• Att aktivt delta i att utveckla inköpsprocessen.
• Att ta hand om daglig problemlösning gällande beställningar & leveranser.
• Att skapa ett nära samarbete och daglig kontakt med leverantörer och med
företagets övriga avdelningar.
Vem är du?
Vi tror att du har en högskoleutbildning inom logistik och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom logistik, materialplanering eller inköp.
Som person är du prestigelös och har lätt för att samarbeta, vidare har du en god analytisk förmåga och tycker om att arbeta självständigt och både mål - och resultatinriktat. Kundfokus är en självklarhet för dig.
Goda kunskaper i engelska är ett krav, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har vana att arbeta med kundkontakt samt erfarenhet av olika affärsystem.
Du trivs att arbeta i en tempofylld miljö med många kontaktytor och olika möjligheter att inom ansvarsområdets ramar ta egna initiativ och fatta egna beslut.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid. Genom att utnyttja vårt kontaktnät får du möjlighet att komma in på tjänster som inte kommer ut på den öppna marknaden.
Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbTycker du att detta låter intressant? Visa ditt intresse genom att registrera och uppdatera CV via länken "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några ytterligare frågor kan du kontakta Anders Hamrén, konsultchef Experis på telefon 019-166551.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Hamrén 019-16 65 51
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1503625
Observera att sista ansökningsdag har passerat.