Operativ Inköpare - Konsult

Inköpsdesign URE AB / Inköpar- och marknadsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inköpsdesign URE AB i Karlskoga, Katrineholm, Västerås, Uppsala, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-03-28

Om tjänsten
Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.

Tjänsten är organiserad under enheten Procurement som har totalt ca 70 medarbetare med verksamhet i Karlskoga och Linköping.

Vi ansvarar för att anskaffa varor och tjänster i rätt tid, till rätt kvalitet och med bästa totalkostnad. Genom vårt nära samarbete med leverantörer tillför vi unik kompetens till företaget. Vårt kontaktnät är omfattande och i många avseenden komplext och utmanande.

Vi hanterar allt från inköp av standardartiklar till partnerskap med världsledande storföretag. Ofta påverkas dessutom vårt arbete av yttre omständigheter och kundkrav som innebär extra utmaningar för medarbetarna. Som medarbetare inom Procurement så bidrar man, genom sitt arbete, direkt till företagets resultat.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för operativt inköp inom varugruppen Ickemetalliska komponenter (IMK). Dina arbetsuppgifter omfattar upprättande av inköpsorder baserat på behov från både utvecklings- och produktionsprojekt samt leveransbevakning och returhantering och du samarbetar med köpkvalitet och strategiskt inköp.

Du ansvarar även för att skicka förfrågningar, utvärdera offerter och förhandla pris då avtal saknas. Att uppdatera vårt affärssystem med ledtider, pris etc. ingår också i ditt ansvar. Vi arbetar kontinuerligt med kostnadsbesparingar och affärsmässighet är därför en viktig egenskap. Arbetet är både stimulerande och utmanande med ett omfattande kontaktnät både internt och externt.

För att lyckas i rollen måste du

Du har några års erfarenhet från operativt inköp och är väl förtrogen med leverantörsmarknaden med dess problem och möjligheter. Som person är du serviceinriktad och tar egna initiativ för att lösa de uppgifter som kommer till dig. Arbetet bygger på samarbete inom och mellan olika funktioner. Du har därför stor förmåga att kommunicera och samarbeta för att i inköpsteamet uppnå det bästa resultatet i rätt tid.

Vi söker dig som

Vi tror också att du är drivande med tydligt affärsfokus och god analytisk förmåga. Ditt arbete präglas av gott affärsmannaskap och noggrannhet. Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska och att du har förmåga att verka i en internationell organisation.

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och

marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.



Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Placering: Karlskoga

Titel: Operativ Inköpare - icke metalliska komponenter

Anställningsform: Konsultuppdrag 3-6 mån. Du kommer att vara projektanställd av Inköpsdesign och arbeta som konsult på företaget tillsammans med ordinarie personal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag 3-6 mån

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-11
Ange följande referens när du ansöker: inkopsdesign217
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inköpsdesign Ure AB

Adress
Inköpsdesign Ure AB
Vasagatan 7
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 7

Jobbnummer
4697341

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inköpsdesign URE AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inköpsdesign URE AB: