Operativ Ekonomiansvarig Sökes Till Sitech

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker vi nu en operativ ekonomiansvarig till SITECH, som är en del av en större koncern och ett företag med spännande framtidsambitioner. Detta är långsiktigt uppdrag som börjar som ett konsultuppdrag via oss på Eqonomy/Wise Professionals, och för rätt person finns det goda möjligheter att bli anställd direkt hos SITECH efter konsultperiodens slut.

Startdatum: Önskvärd start är första halvan av september.

Plats: På plats på kontoret i antingen Stockholm, Göteborg eller Örebro. Man har en flexibel policy kring hybridarbete.

Om SITECH

SITECH Sverige AB säljer och marknadsför maskinstyrningsprodukter, mätinstrument och mjukvaror för entreprenadbranschen - Heavy Civil Construction Contractors. SITECH ägs av Zeppelin och är återförsäljare åt Trimbles där de ingår i ett globalt distributionsnätverk.

SITECH som varumärke lanserades under 2008. Sedan dess har fler än 100 SITECH-bolag etablerats runt om i världen. I Sverige bildades SITECH i slutet av 2011 och har idag drygt 24 anställda runt om i landet. Läs gärna med om företaget HÄR.

Din roll

Som operativ ekonomiansvarig på SITECH är du främst ansvarig över ekonomin på företaget i Sverige. SITECH är ett mindre företag som idag består av 24 medarbetare, som också ingår i en större koncern och ägs av Zeppelin. Rollen är till viss del av internationell karaktär då SITECHs ägare är tysk och deras leverantör är amerikansk. Du är själv på ekonomiavdelningen på SITECH men har ett nära samarbete och rapporterar till ekonomiavdelningen på Zeppelin som sitter i Göteborg. Du jobbar också nära SITECHs VD och har ett tätt samarbete med honom. Man ingår även i företagets ledningsgrupp vilket innebär en del ledningsgruppsarbete. Rollen är bred och är uppdelad på ca 60% ekonomiarbete och resterande arbete inom lön, administration samt systemrelaterat arbete m.m.

De system som du kommer använda i din roll som ekonomiansvarig är: Pyramid, Pagero, Visma och Adra Balancer.

Exempel på arbetsuppgifter

Hantera fakturering och inbetalningar.
Kontera och bokföra alla fakturor samt andra ekonomiska händelser.
Hantera kontraktsändringar samt krediteringar.
Genomföra månadsbokslut och överlämna för godkännande till ekonomiavdelningen på Zeppelin.
Tillsammans med VD analysera resultat mot budget och göra prognoser.
Sammanställa periodiska rapporter, inklusive moms.
Lönehantering: exportera filer för tidrapportering och vidarebefordra dem till Payroll samt bokföring av löner.
Övrig administration och systemstöd.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har en bred erfarenhet av ekonomiarbete och är bekväm med alla delar av redovisningsprocessen. Du hanterar månadsbokslut självständigt och säkerställer att allt är korrekt och i tid. Du bör också ha förståelse för budget- och prognosarbete och ett intresse att bidra till affären. Det är viktigt att du är flytande i både engelska och svenska. Då du även kommer hantera löneförberedelse för företagets anställda ser vi också det som starkt meriterande om du har erfarenhet av visst lönearbete. Det är vidare meriterande om du tidigare har arbetat i affärssystemet Pyramid.

Vi söker dig som är strukturerad och noggrann, men som också har förmågan att arbeta snabbt och anpassa dig till förändringar. Din flexibilitet gör att du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och du har lätt för att samarbeta med andra avdelningar. Du är duktig administrativt och har förmågan att hitta effektiva sätt att arbeta. Du är en fena på system och tycker om att fortsätta driva arbetet framåt kring den digitala utvecklingen.

När du blir en av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på Eqonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Hanna Linde (hanna.linde@wise.se) och konsultchef Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se).

Observera att vi ej tar emot ansökningar över mejl.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)

Arbetsplats
EQonomy

Jobbnummer
8845700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: