Operativ controller, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som operativ controller
kommer innefatta ett löpande stöd till chefer och produktionsledare i frågor som rör finansiell och verksamhetsmässig planering, uppföljning och analys. Du kommer i huvudsak att arbeta i ett team med flera controllers och ge stöd till våra enheter som jobbar med applikationsförvaltning och applikationsutveckling på IT-avdelningen. Vi söker dig som är driven och vill utvecklas med oss.
På IT-avdelningen i Solna är vi ca 750 medarbetare och omsätter ca 1,7 mdr inom verksamhetsområdena drift och infrastruktur, applikationsförvaltning och IT-utveckling. Vi bedriver verksamhet på flera orter i Sverige.
Som operativ controller är du placerad på huvudkontoret i Solna och kommer organisatoriskt tillhöra avdelningens enhet för planering och styrning med ca 30 medarbetare. Planering och styrning ansvarar för avdelningens arbete kring uppföljning och styrning i såväl finansiella som verksamhetsmässiga termer och vi arbetar aktivt med styrkort. Vi ansvarar också för planering, projekt- och förvaltningsstyrning och leverantörsstyrning.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• under senaste fem åren genomfört en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp med fördjupning inom företagsekonomi
• under senaste tre åren arbetat minst ett år inom ekonomi
• har god kommunikativ förmåga i tal och skrift
• har god analytisk förmåga
• har god samarbetsförmåga
• har ett konsultativt förhållningssätt med förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla analyser, utredningar och uppföljningar till olika intressenter
• är strukturerad och skapar förutsättningar för ett flexibelt och effektivt arbetssätt
• är drivande, nytänkande och utvecklingsinriktad.
Det är meriterande om du
tidigare arbetat som controller eller liknande på en myndighet, större företag eller inom IT-branschen samt om du har arbetat med redovisning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett större ekonomisystem och analysverktyg, gärna Agresso, Mercur och/eller HP-PPM verktyg.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-08-05Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer Landman, enhetschef 010-574 84 46
Eva Stjernfelt, funktionsansvarig 0702-10 37 69
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1616931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.