Operativ chef till transportföretag
Adaptus Bemanning AB / Ekonomichefsjobb / Upplands-Bro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Upplands-Bro,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adaptus Bemanning AB i Upplands-Bro,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Om ADAPTUS
ADAPTUS är ett av Sveriges snabbast växande bemanningsföretag med verksamhet på flera orter. Vi är en del av Jobzone-koncernen med mer än 50 lokala kontor i Norge och Sverige.
Våra verksamhetsområden är främst logistik, produktion, butik och kontor. Genom en gedigen branschkunskap och höga krav på kvalitet, leveranssäkerhet och kundservice vill vi vara det självklara valet för företag som behöver hyra in eller rekrytera personal.
Vår vision är att skapa framgång för individer och organisationer och ända sedan starten 2002 har vårt mål varit att vara bemanningsbranschens attraktivaste arbetsgivare.
Vår Kund
Vår kund är transportör av fordon och har idag ca 70 anställda medarbetare, varav 10 arbetar på huvudkontoret i Bromma. I slutet av 2014 flyttar företaget till nya lokaler i Brunna, Kungsängen.
Kunden förstärker organisationen och söker nu en Operativ chef som ska avlasta VD i det dagliga arbetet.
Publiceringsdatum2014-10-28ArbetsuppgifterDen operativa chefen har personalansvar för 10 engagerade medarbetare. Tillsammans med dina medarbetare säkerställer du att de rutiner som finns efterlevs och har även förmåga att uppdatera och utveckla nya vid behov.
Du är ansvarig för att uppsatta mål följs och har kontroll över de nyckeltal som mäts. Leveransprecision till kund är naturligtvis av största vikt, skulle det vara några avvikelser går den operativa chefen in och ser över vilka åtgärder som behöver vidtas.
Företaget samarbetar med ca 10 åkare och som operativ chef är du drivande i att samordna möten med dessa.
Du har agera bollplank i de ekonomiska frågor som uppstår och även vara behjälplig vid framtida upphandlingar. Beslutsvägarna är korta och du rapporterar direkt till VD.
Arbetstider
Måndag-fredag 08.00-17.00
Kvalifikationer• Ekonomisk utbildning på universitetsnivå eller motsvarande
• Erfarenhet av upphandlingar
• Ledaregenskaper
Meriterande
• Erfarenhet inom transport- och logistikbranschen
Dina personliga egenskaperAtt vara trygg i sitt ledarskap är en förutsättning för att lyckas och trivas i den här rollen. Planering och struktur är viktigt för dig, du är van att fatta beslut och visa handlingskraft. Du har en analytisk sida som gör att du kan identifiera åtgärder som behöver vidtas och hur du på bästa sätt kan avlasta och stötta företagets VD. Du har god kommunikativ förmåga och vet hur du kan engagera och motivera dina medarbetare.
Tillsättning
Omgående tillsättning, intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 871
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Ljungar
FöretagADAPTUS Bemanning AB
AdressADAPTUS Bemanning AB
Arenavägen 47
12177 Johanneshov
KontorsadressArenavägen 47, Johanneshov
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2047671
Observera att sista ansökningsdag har passerat.