Operativ Chef för Previas Sjuk- och Friskanmälan

Previa AB / Sjukvårdschefsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Previa AB i Gotland, Oskarshamn, Nyköping, Kalmar, Norrköping eller i hela Sverige

Previa finns på 70 orter med 900 medarbetare och utför tjänster för 6 000 företag med totalt
914 000 medarbetare. Med tjänster inom företagshälsa skapar vi påvisbara
resultat som bidrar till våra kunders framgång. Previa är Sveriges ledande företag inom
företagshälsa och ägs av TryghedsGruppen SABA i Danmark.
Läs mer på www.previa.se
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Operativ Chef för Previas Sjuk- och Friskanmälan är du direkt underställd
Kundservicecenterchefen och har det operativa ansvararet för verksamheten i Visby.
Arbetsgruppen består av ca 45 medarbetare, flest sjuksköterskor som arbetar med medicinsk
rådgivning per telefon och ett 10-tal kundservicehandläggare. Din viktigaste uppgift är att
motivera, inspirera och coacha medarbetarna och verka för att skapa resultat genom människor.
Som stöd i ditt ledningsarbete har du en driftledare och två samordnare.
I nuläget befinner verksamheten sig i kraftig expansion där din uppgift är att leda arbetet med att
utveckla logistik, leveranssäkerhet, effektivitet och kvalitet genom att optimera resursutnyttjandet.
Förutom organisatorisk planering ställs också krav på att du är insatt i och ligger steget före inom
den teknik som är mest lämpad för callcenterverksamhet.

Publiceringsdatum
2010-02-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av operativ management inom callcenterverksamhet. Du
är en modern ledare som delar Previas värdegrund symboliserad av följande ord: värdeskapande,
modiga, samspelande. Du har stort intresse för telefoni och affärsdrivande IT. Som person är du
trygg och stabil, har en god social förmåga och uppfattas av dina medarbetare som en tydlig
ledare. Du tycker om att arbeta i en affärsmässig miljö och har en god förståelse för verksamhetens
etiska krav. Självklart är du en god kommunikatör och har förmåga att inspirera och utveckla
människor utifrån verksamhetens mål. Ditt ledarskap är hälsofrämjande och du har erfarenhet av
att leda i förändring. För att trivas med arbetet bör du även ha ett genuint intresse av att bidra till
en god utveckling inom hälsa och arbetsmiljö hos Previas kunder. Erfarenhet av vårdsektorn är
önskvärd och meriterande.

Utbildningsbakgrund
Lämplig akademisk utbildning
Utbildning inom ledarskap och coaching
Riktad utbildning i Contact Center eller Callcenter Management

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltidstjänst. Placeringsort: Visby

Tillträde
Enl. ök.

Ersättning
Fast lön
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-02-19
Din ansökan mejlas senast 19 feb 2010 till kerstin.andersson@previa.se .
Frågor besvaras av Kundservicecenterchef Marianne Segers, marianne.segers@previa.se , tfn 0498-
20 74 99 eller av HR-konsult Jan Lavén, jan.laven@previa.se , tfn 08-627 43 52.
Ansökan kan skickas till e-postadress: kerstin.andersson@previa.se

Kontakt
Marianne Segers, tfn 0498-20 74 99, marianne.segers@previa.se
HR-konsult Jan Lavén, tfn 08-627 43 52, jan.laven@previa.se

Företag
Previa AB

Adress
Previa AB
Merkuriusgatan 1
62141 VISBY

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0498-207450

Jobbnummer
581491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Previa AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Previa AB: