Operativ arbetsledare inom avfall och återvinning Berg/Bräcke

Vatten och Miljöresurs Mitt AB / Renhållningsjobb / Berg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla renhållningsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vatten och Miljöresurs Mitt AB i Berg, Härjedalen, Bräcke eller i hela Sverige

Om Vatten och Miljöresurs

Vatten och miljöresurs ser till att du varje dag får friskt dricksvatten i din kran och en ren närmiljö. Vi arbetar för att din vardag ska fungera här och nu, och för att naturens resurser ska räcka. Vi finns till för att även framtida generation ska kunna njuta av fjällen, vattendragen, skogen och marken.

Bolaget ägs av Bergs, Bräcke och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar för driften av ägarkommunernas vatten- och avloppsförsörjning, att producera och distribuera dricksvatten samt ta om hand och rena avloppsvatten. Bolaget ansvarar även för kommunernas avfallshantering att samla in och hantera avfall och slam. Totalt är vi ca 90 medarbetare och med en omsättning på 250 miljoner kronor.

Vi arbetar över ett stort geografiskt område och har kontor i Sveg, Hede, Funäsdalen, Svenstavik, Hackås, och Bräcke, vilket ger stora möjligheter att arbeta från olika orter.

Vi söker nu en operativ arbetsledare till avfall- och återvinningsverksamheten på Vatten och Miljöresurs med placering i Berg/Bräcke. Från och med 1 november 2024 tar Vatten och miljöresurs tillbaka ansvaret för driften av återvinningscentralerna (ÅVC) i Berg och vi behöver därför förstärka vår organisation.
Är du en ansvarsfull person som har ett stort intresse för miljö och återvinning? Vill du vara med och utveckla vår verksamhet och samtidigt själv utvecklas i en spännande roll? Om ditt svar är ja, kan det vara dig vi söker!

Publiceringsdatum
2024-08-14

Dina arbetsuppgifter
Eftersom det här är en relativt ny tjänst hos oss, kommer du att ha möjlighet utveckla den över tid tillsammans med chef för återvinningscentralerna.
I den här rollen kommer du ha ett arbetsledande ansvar för både nuvarande personal vid våra återvinningscentraler och för den utökade verksamheten med personal för skötsel av insamlingsplatser för avfall inom våra ägarkommuner Berg och Bräcke.

Genom att delta i den dagliga driften lär du känna verksamheten och medarbetarna väl och tillsammans kommer vi att utveckla anläggningarna och arbetssätt för att bibehålla den höga servicenivån som redan finns idag, men också för att möta framtida krav och behov.

Utöver att delta i den dagliga driften av verksamheten kommer dina dagar bland annat bestå av:

• ombesörja bemanning och personalplanering
• operativt leda arbetet kring den dagliga driften, samt rutinmässiga besök på våra anläggningar
• planera, utföra och följa upp arbetsmiljömässiga- och verksamhetsutvecklande åtgärder tillsammans med chef
• kontakt och samordning med entreprenörer
• motivera och utveckla arbetsgruppen
• utföra beställningar och vissa inköp

Kvalifikationer
Du har som lägst en avslutad gymnasial utbildning
Du har god kunskap i Microsoft 365 och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
B-körkort är ett krav

Meriter

Ledarerfarenhet och erfarenhet inom miljö- och återvinningsbranschen.
Vana av att köra maskiner, såsom lastmaskin/traktorgrävare.

Dina personliga egenskaper
Du är en person som tar ansvar och agerar tillitsfullt, du är kommunikativ med ett serviceinriktat fokus både mot medarbetare och kunder, att vara lösningsorienterad faller sig naturligt för dig. Du tycker om att arbeta med människor, är lyhörd och har ett motiverande och engagerat förhållningssätt.

Den här rollen är perfekt för dig som trivs med olika arbetsuppgifter och där dagarna skiljer sig åt varför flexibilitet är en förutsättning för uppdraget. Med fördel trivs du att vara utomhus och både vill och kan hantera ett fysiskt krävande arbete samtidigt som du uppskattar administrativa uppgifter.
Att ha förmåga att balansera dessa delar kommer att vara en framgångsfaktor.

Vi erbjuder
Kvalificerande och utvecklande arbetsuppgifter inom bland annat miljö och teknik.

Stor flexibilitet när det gäller fysisk arbetsort och möjligheter till distansarbete.

En modern digital arbetsmiljö med många funktioner och all internkommunikation samlad i Microsoft365.

Kompetensutveckling - för att vi ska kunna ligga i framkant är det absolut nödvändigt att våra medarbetare kontinuerligt får ny kunskap. Därför är vi lyhörda för önskemål om utbildningar och här finns stor möjlighet att få utvecklas.

Föräldravänlig arbetsplats - genom en flexibel inställning vill vi göra det lättare för dig att kombinera arbetet med att vara förälder.

Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag.

Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden gått ut.

Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning. Schemalagd arbetstid, helgarbete kan förekomma

Kontaktinformation
Robin Loo, Avfallschef, robin.loo@vattenmiljoresurs.se

Niklas Svenberg, ÅVC-Chef, niklas.svenberg@vattenmiljoresurs.se

Håkan Westling, Facklig representant Kommunal, hakan.westling@vattenmiljoresurs.se

Arbetsplats

Svenstavik

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4844600706".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vatten och Miljöresurs Mitt AB (org.nr 559169-9573), http://www.vattenmiljoresurs.se

Kontakt
ÅVC-Chef
Niklas Svenberg
niklas.svenberg@vattenmiljoresurs.se

Jobbnummer
8840426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vatten och Miljöresurs Mitt AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vatten och Miljöresurs Mitt AB: