Operationsplanner
Econova AB / Företagsekonomjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Econova AB i Norrköping,
Stockholm,
Gävle eller i
hela Sverige I rollen som Operations (OPS) Planner kommer du att planera, utvärdera och utveckla verksamheten. Det
är du som är "spindeln i nätet " och samverkar med produktionsledare, produktchefer, inköpsavdelning,
logistikavdelning och leverantörer med flera, i syfte att säkerställa kvantitet samt att vi har material för att
kunna producera. Det faller också på dig att följa upp och kommunicera specifika kundkrav, interna såväl
som externa.
Publiceringsdatum2013-09-30Dina arbetsuppgifterI dina arbetsuppgifter ingår att, på mest kostnadseffektiva sätt, planera OPS produktion i samråd med
produktionsledare. I rollen bidrar du till att utveckla processen, så att vi uppnår en hög produktivitet
och ett väl fungerande logistiskt flöde. Du fördelar och planerar arbetsorder efter geografisk tillhörighet,
tillgänglighet eller ledig kapacitet. Du ansvarar även för uppföljning av verksamheten på en övergripande
nivå samt samverkar och skapar synergier med övriga funktioner inom Econova. Du tillhandahåller löpande
uppgifter avseende saldon, lagerfyllnad, med mera, utifrån en överenskommen rutin och avropar (beställer/
upphandlar) nödvändigt material för att säkerställa vår produktion. Du följer upp beställda arbetsorder med
avseende på kostnader, kvalitet med mera.
Utbildning och erfarenhetHögskoleutbildning eller motsvarande utbildning samt minst tre års erfarenhet inom området. Goda
kunskaper i MS Office program.
Övrig informationSom person är du självgående inom ramen för uppdraget. Du har en hög social kompetens och lätt att
samarbeta med andra. Du gillar utmaningar, kan ta egna initiativ och är inte rädd för att "ta i" när situationen
så kräver. Tjänsten ställer tidvis stora krav på tillgänglighet. Vi ser även att du är målinriktad, strukturerad,
analytisk samt har en god samarbets- och problemlösningsförmåga. Du bör också vara nyfiken och tycka
om förändringar.
Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde efter överenskommelse.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSkicka ditt CV med personligt brev till:
ansokan@econova.se alternativt
till Econova AB, Box 90, 616 21 Åby. Vi tillämpar löpande rekrytering.
Märk din ansökan "OPS Planner". Frågor kring tjänsten besvaras av
Patrik Åberg, telefon 070-508 00 64.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@econova.seFöretagEconova AB
AdressEconova AB
Box 90
61621 ÅBY
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 011-368100
Jobbnummer 1664898
Observera att sista ansökningsdag har passerat.