Operations Technichian Office IT till Benify!

Benify / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Benify i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

I rollen som Operations Technichian Office IT kommer du vara en del utav Benifys kompetenta & härliga IT Operations team på vårt kontor i Stockholm. Rollen är varierande och något utöver det vanliga. Vi finner stor glädje i att lösa tekniska problem, stora som små - vi hoppas på att du gör detsamma!

OM TJÄNSTEN

I rollen som Operations Technichian Office IT kommer du ingå i Benifys centrala service-funktion som ansvarar för bolagets PC-klient-infrastruktur för över 350 kollegor. Du kommer att tillhöra ett team på ytterligare en person i Stockholm och arbeta nära sammanlänkat med ditt övriga team i Göteborg. Detta gör arbetsuppgifterna självständiga, varierande och uppfinningsrika.

Benify fortsätter att växa och har som mål att öka marknadsandelar internationellt vilket innebär att vi även kommer behöva sätta upp rutiner och processer för vår support i övriga Europa på sikt. För rätt person finns det, minst sagt, stora utvecklingsmöjligheter och möjligheter att påverka sin egen roll.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Drifta och vidareutveckla våra IT-miljöer samt se till att våra IT miljöer för rustade för framtidens behov
• Inköp, underhåll, datorer, telefoni, AD, print
• Driva projekt
• Hantera våra user accounts
• Ge förstklassig service till våra medarbetare

VEM ÄR DU?

Två saker är extra viktiga för oss.

1. Ditt stora intresse för teknik, service och människor! Du är en "go-to-person" och du möter alltid dina kollegors tekniska problem, stora som små, med en hjälpande hand och ett lösningsfokuserat tänkande.
2. Du är självgående, gillar att ta ansvar och gillar när det händer saker omkring dig! I vår fartfyllda miljö gäller det att ha koll på sig själv och det som händer omkring oss.

För att kunna tackla rollen har du:

• Kunskaper om Windows 10, samt Windows 2012 och senare
• AD administration och kunskaper i Office365
• Ha arbetat med företagstelefoni (mobiltelefoni, IP telefoni, Tjänster som gruppnummer, köhantering osv)
• Nätverkskunskaper
• Kunskap om klient-hårdvara (laptops, desktops, konferensutrustning, projektorer), inkl. felsökning
• Ett problemlösande tankesätt och en stor vilja att lära
• Kunskaper inom printers
• Några års arbetslivserfarenhet av ovan

Meriterande för tjänsten är erfarenhet av:

• SCCM
• Intune
• Azure
• Zendesk
• Jira
• Solus
• Apple produkter

ANSÖKAN

Visst låter det intressant?

Vänligen klicka på "Ansök" och skicka snabbt och enkelt in ditt CV eller LinkedInprofil till oss!

Under semestertider (juli-augusti) tar det oss lite längre tid än vanligt att besvara din ansökan.

PRAKTISK INFORMATION

Start: Snarast möjligt

Omfattning: Heltid

Ort: Stockholm

Kontaktperson: Sofia Johansson (HR & Talent) sofia.johansson@benify.com

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2019-07-03

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Benify

Adress
Benify
Banérgatan 16
11523 Stockholm

Kontorsadress
Banérgatan 16

Jobbnummer
4843097

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Benify

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Benify: