Operations Manager, Synsam House Brands

Synsam Group Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synsam Group Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Synsam är idag Nordens ledande optikkedja inom Eye Fashion och ögonhälsa med omkring 500 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag drygt 190 butiker - från Kiruna i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och med stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda kvalitetslösningar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi är ärliga mot varandra och håller vad vi lovar.



Synsam Group, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu en resultatorienterad och engagerad profil till affärsområdet House Brands - Synsam portfölj av egna varumärken för glasögon, solglasögon och accessoarer. Affärsområdet House Brands grundades 2016 och har sedan dess lanserat åtta fristående varumärken i olika priskategorier. Utvecklingen har slagit alla förväntningar och vi växer så det knakar. Vi behöver därför stärka upp teamet med en Operations Manager som vill vara med och utveckla detta strategiska affärsområde till nästa steg. Ditt huvudfokus kommer vara att utveckla och ansvara för tillväxtdrivande aktiviteter såsom marknadsföring, produktutveckling, uppföljning och analys. En starkt resultatorienterad profil, med förmåga att få med sig människor från många olika delar av organisationen, är något vi värderar högt i denna roll.

Om rollen
Rollen som Operations Manager har ett helhetsansvar för det dagliga arbetet med att analysera, utveckla och driva affärsområdet framåt enligt befintlig strategi och plan. Huvudfokus ligger på tillväxtdrivande aktiviteter såsom marknadsföring, produktutveckling, uppföljning och analys, men inkluderar även hela back-endprocessen såsom produktion, supply chain, etc. Dina primära arbetsuppgifter kommer vara:

• Driva igenom strategiska initiativ och utveckla affärsområdet enligt befintlig strategi, inklusive upprättande och uppföljning av projektplaner samt sammanställning och rapportering
• Koordinera hela kedjan från designidé till lansering och försäljning i butik. Detta inkluderar att ansvara för interface mot funktionerna supply chain, Produkt och Synsam Asia
• Analysera, följa upp och ta action på försäljningsvolymer, prissättning, paketering, kommunikation och internutbildning
• Leda arbetet vid sortimentsrevideringar, inklusive analys, prissättning, orderläggning och uppföljning
• Stötta Head of Design med administration och koordinering genom hela designprocessen, inklusive interface med Synsam Asia



Publiceringsdatum
2019-05-15

Profil
Som person är du driven och resultatorienterad med stark analytisk förmåga. Du trivs i en föränderlig miljö där du ges möjlighet att arbeta självständigt. Du gillar att ta egna initiativ, uppskattar högt tempo och är inte rädd för att ta i när det behövs. Teamet består idag av tre personer och du kommer i rollen bli spindeln i nätet med beröringspunkter mot många interna funktioner. Rollen ställer därför höga krav på struktur och social förmåga. Vi söker dig som har erfarenhet från retail, marknadsföring och konsumentvarumärken med en god förståelse för operations och supply chain. Vi ser att du:
• Är driven och resultatorienterad
• Är positiv och levererar enligt principen ingenting är omöjligt
• Är prestigelöst i ditt arbetssätt och bekväm med att arbeta både strategiskt och operationellt
• Har en stark analytisk förmåga
• Gillar att vara spindeln i nätet och är beredd att ta i när det krävs
• Har förmågan att hålla många bollar i luften samtidigt


Du har
• Relevant Universitets/högskoleutbildning på minst 3 år
• 2-5 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet inom retail, marknadsföring och konsumentvarumärken är meriterande
• Stor vana av att arbeta i MS Office, framför allt Excel, Powerpoint och Word
• Du är flytande i tal och skrift på svenska och engelska


Vi erbjuder
• Heltidsanställning i ett växande och utvecklingsorienterat bolag
• Modernt och bekvämt kontor i Stockholms innerstad
• Konkurrenskraftigt löne- och förmånspaket
• Gynnsam personalrabatt

Inom hela Synsam Group och i vårt team arbetar vi utifrån våra värderingar som är; "Kunden Nr 1", "Ansvarsfulla" samt "Innovativa". Med "Kunden Nr 1" menar vi att du alltid sätter kunden i fokus i alla beslut du tar. Med "Ansvarsfulla" menar vi att du är ärlig, lösningsorienterad, håller vad du lovar och tar ansvar. Med "Innovativa" menar vi att du är modig, söker nya idéer och skapar förändring. Synsams värderingar är något som genomsyrar allt vi gör. Därför är det viktigt för oss att du kan identifiera dig med dessa.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på heltid med start i augusti 2019. Din arbetsplats kommer att vara Synsams huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm.

Intervjuer sker löpande. Vid frågor går det bra att kontakta Victor Sundholm på
victor.sundholm@synsam.com

Välkommen med din ansökan!

#LI-IU

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victor Sundholm 072-3530648

Företag
Synsam Group Sweden AB

Adress
Synsam Group Sweden AB
Box 30153
10425 Stockholm

Kontorsadress
Box 30153 10425 Stockholm

Jobbnummer
4789277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synsam Group Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synsam Group Sweden AB: