Operations Assistant till globalt medicintekniskt företag

Framtiden i Sverige AB / Butikssäljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Kan du se dig själv i en central roll på ett företag med högt kundfokus, engagerade kollegor och varierande arbetsdagar? Är du flerspråkig och talar ytterligare ett nordiskt språk flytande? Vill du utvecklas i en roll på ett företag med stora möjligheter? Vi söker efter dig som är nyutexaminerad på högskolenivå inom ekonomi, service management eller liknande.

Publiceringsdatum
2015-10-06

Arbetsuppgifter
Som Operations Assistant är du företagets röst utåt, framförallt externt mot företagets kunder, men du hanterar även interna samtal mot inköp, marknad och försäljning. Ärendena du hanterar är av olika karaktär och kan kräva allt mellan 3-30 minuter av din tid och uppmärksamhet. Utöver samtalshantering av inkommande orders har du även ansvar och löpande kontakt med företagets kunder, såsom landsting och sjukhus runt om i norden. Du kommer att ingå i företagets Customer Service-avdelning men du kommer mer specifikt att jobba med Tender & Pricing, d.v.s. utföra offerter, skriva anbud, föra statistik och rapporter i excel, hantera e-orders och logistiken därtill. På det nordiska huvudkontoret i Helsingborg arbetar idag ca 25 personer.

Om företaget
Vår kund är ett världsledande företag när det gäller medicintekniska produkter för behandling av bland annat hjärta, mag-, lung-, vaskulär-, urologiska- och kroniska smärttillstånd. Med ca 20 000 anställda runt om i världen och kontor i över 40 länder är utvecklingsmöjligheterna stora.

Profil
För att vara aktuell för den utannonserade tjänsten ser vi gärna att du är nyutexaminerad i någon utbildning på högskolenivå med inriktning ekonomi, service management eller liknande och har ett stor driv att komma ut på arbetsmarknaden, gärna till ett internationellt företag. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och det är högst meriterande om du talar ytterligare ett nordiskt språk. Det är till stor fördel om du har tidigare erfarenhet av SAP, alternativ är du en erfaren användare av något annat affärssystem. Du har mycket goda kunskaper i Excel och Officepaketet då stor del av arbetat utförs i detta program i form av statistik, rapporter samt hantering av inkommande orders.

Formella krav
• Nyutexaminerad inom ekonomi, service management eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i engelska, såväl skriftligt som muntligt
• Flytande i något annat nordisk språk (meriterande)

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb. Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Ort: Helsingborg
Omfattning: Heltid om minst 3 månader
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Urval: Sker löpande, så var snabb in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6063
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Gustavsson patrik@framtiden.com

Företag
Framtiden i Sverige AB

Adress
Framtiden i Sverige AB
Drottninggatan 1D
21211 Malmö

Kontorsadress
Drottninggatan 1D, Malmö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2464637

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: