Omsorgsförvaltningen söker vikarierande SoL handläggare
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull. Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm. Utöver ledningsgrupp finns stödfunktioner mot verksamhet och övriga samverkanspartner i form av administrativt stöd och personalstöd.
Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionshindrade, avgiftshandläggning, boendesamordning och systemförvaltning.
En av våra medarbetare ska vara föräldraledig ca ett år. Vi söker dig som vill arbeta med ett glatt och engagerat team på 20 personer.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m.
Publiceringsdatum2014-09-10ArbetsuppgifterSom handläggare kommer du att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras företrädare. Ett nära samarbete med samarbetspartners och de som verkställer insatserna.
KvalifikationerDu har en högskoleexamen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och det är en merit om du har erfarenhet av utredning, bedömning och beslut. Du ska ha god datorvana och en stor förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt.
Som person är du strukturerad, analytisk, har god samarbetsförmåga och hög flexibilitet. Du kan arbeta självständigt och även i grupp. Du bör även vara en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet är omväxlande och kräver stort eget ansvar.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och ett trevligt team att arbeta i. Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde senast 2014-11-30.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-03
Ange följande referens när du ansöker: 105-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Leonardsson, Handläggningschef 026-24 15 93
inger.leonardsson@sandviken.seMarie Eriksson, Handläggare 026-24 18 96
marie.eriksson@sandviken.seFacklig kontaktTanja Elfström, Vision 026-24 11 00
tanja.elfstrom@sandviken.seFöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 1992029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.