Offecct Söker En Projektdriven Kam Säljare

Premier Service Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Tyresö, Vallentuna eller i hela Sverige

Företagsinformation

Offecct tillverkar möbler och inredning för hållbara och inspirerande mötesplatser och större delen av tillverkningen sker vid vår 20 000 m2 stora produktionsanläggning i Tibro, Västra Götaland. Vår produktion är till största delen kundorderstyrd och består till stor del av gediget hantverk. Vår mission är att leda företaget på ett i alla delar hållbart sätt, från designprocessen till den slutliga leveransen av produkten. Vi kallar vår filosofi för Offecct Lifecircle. Företagets produkter utvecklas i ett nära samarbete med världsledande designers såsom Jasper Morrison, Monica Förster, Claesson Koivisto Rune m.fl.

Offecct tillsammans vårt andra varumärke, Facctory, omsätter tillsammans ca 160 miljoner kronor och har idag ca 75 anställda. Företaget ingår såsom ett helägt dotterbolag till Norskägda Flokk AS.


Tjänstebeskrivning

Vill du arbeta i ett positivt bolag där design, samarbete och kvalitet präglar vardagen?

Som Key Account Manager, (KAM), ansvarar du för att identifiera affärsmöjligheter, i form av inredningsprojekt inom Storstockholms området. Som KAM hos Offecct kommer att arbeta i nära samarbete med många arkitekter och inredare. Du drivs av att stödja arkitekten med mycket god service och tekniska kunskaper för att vi vi på bästa sätt kan passa in i olika inredningsprojekt. Du kommer även att ha en hel del slutkundskontakt i syfte att göra marknaden informerade om hur Offecct kan vara en lämplig framtida leverantör genom våra kollektion av formgivna möbler och vår stora hållbarhetsfilosofi, som benämns Offecct LifeCircle.Vår kultur består av ett handlingskraftigt team som har ett positivt mindset för att medverka till en spännande utveckling.

I tjänsten ingår att arbeta med egen försäljningsbudget. När vi erhållit en större beställning, från någon av våra framgångsrika återförsäljare, kommer Du också att ingå i ett projektteam i syfte att kvalitetssäkra fortsatt arbete och skapa nöjda kunder och samarbetspartners.
Som KAM trivs du med att ha många olika kontaktytor med slutkunder / arkitekter / återförsäljare och nätverk. Tillsammans med övriga KAM kollegor och supporterpersonal arbetar du framgångsrikt genom att ha en hög flexibilitet, skapa goda samarbeten och ser alltid till kundens bästa.

Tjänsten utgår från vårt Stockholmskontor varpå vi anser det är viktigt att Du är bosatt inom regionen.
Tjänsteresor utanför området kan förekomma ibland. Du rapporterar direkt till vår Försäljningschef som också är placerad i Stockholm.

Kvalifikationer

Vi tror att du har en bakgrund inom försäljning med särskilda intressen för design och arkitektur.

Du är lösningsfokuserad och energisk i din profil samtidigt som du har en stor lyhördhet för arkitektens och slutkundens behov vilket är avgörande för att få framgång.
Du har en allmänt god teknisk förståelse och drivs av affärer och skapa möjligheter för genomförande av dessa.

En förutsättning är att du kan skapa en egen motivation i dagligt arbete. Att kunna driva projektförsäljning kräver nyfikenhet, förmågan att se affärsmöjligheter, ha tålamod samt god förståelse för bra samarbete med de olika målgrupperna.
Din goda sociala kompetens och höga seriositet i arbetet, ser vi som ett baskrav.

En annan viktig egenskap är att du är strukturerad och kan noga följa dina projekt, steg för steg, i syfte att tillsammans med återförsäljaren, sluta affären. Ditt flexibla sätt och att vara stresstålig, ser vi som en nödvändighet i din profil.

Vi ställer stora krav på din förmåga att driva flera parallella projekt samtidigt.
Viktigt för tjänsten är att du är ansvarstagande, kreativ och driven samt förstår vikten av att finna nya affärsmöjligheter i form av potentiella inredningsprojekt.
Vi arbetar i Super Office miljö varpå erfarenhet at detta eller liknande system är meriterande. Du har även goda kunskaper i MS Office. Då du allt oftare har kontakt med internationella kontor är det ett krav att du utöver svenska även behärskar engelska obehindrat i såväl tal som skrift.

Vi erbjuder ett varierande och utvecklande arbete. Du påverkar både din och företagets utveckling samt framtida framgång i en organisation som präglas av motiverade medarbetare och ett gott kamratskap. Utbildning, friskvård och personlig utveckling ser vi som en självklarhet för att du ska utföra ett tillfredsställande arbete.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringspartner Premier, på 0725-133900.
Din ansökan tar vi emot senast 5 augusti 2018 via www.premier.se under rubricerad tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-07-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-05
Ange följande referens när du ansöker: 1900
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Larsson stefan.larsson@premier.se 0725-133900

Företag
Premier Service Sverige AB

Adress
Premier Service Sverige AB
Torggatan 5
46134 Trollhättan

Kontorsadress
Torggatan 5

Jobbnummer
4252990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Premier Service Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Premier Service Sverige AB: