Nyutexaminerad till kundreskontraroll på finansbolag
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-07-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nyutexaminerad till kundreskontraroll på finansbolag" (publicerad 2017-01-24) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook !
SW söker för kunds räkning en driven och ambitiös medarbetare till Kundreskontra. Vår kund sitter i fina lokaler på Södermalm i Stockholm. Tjänsten är ett föräldravikariat på 8 månader med start i september och du välkomnas in i en mindre grupp med härlig stämning.
Tjänstebeskrivning
I din roll kommer du tillsammans med tre kollegor att ansvara för hela flödet inom kundreskontra och kravhantering.
Du kommer exempelvis att arbeta med:
• Fakturering och avstämning
• Inkommande betalningar i SEK och valuta
• Medel från inkassobolag
• Manuell ändring/åtgärd av fakturor
• Kontakter med kunder och köpare
• Reklamationer
Din roll innefattar en mängd kontakter såväl internt som externt via både telefon och mail. Du erbjuds en varierad roll och tillsammans med dina kollegor är du insatt i samtliga uppgifter som teamet gemensamt ansvarar för.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning i grunden. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete med kundreskontra eller på en ekonomiavdelning exempelvis från sommararbete parallellt med studierna. Vi ser att du har vana av att använda telefonen som arbetsverktyg. Vidare har du god generell datorkunskap samt lätt att sätta dig in i olika system. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi söker dig som är kommunikativ och kundfokuserad. Du har ett gott siffersinne och förmåga att hantera parallella uppgifter. Du är en van problemlösare med ett noggrant arbetssätt och liksom dina kollegor är du glad och positiv med en hög arbetsmoral.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 8 månader med start i september, med anställning hos SW . Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Sanna Söderlind på 08-407 55 69.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
heltid heltid
Publiceringsdatum2016-07-26Ersättningfast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Levin +46 08-407 55 70
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2966674
Observera att sista ansökningsdag har passerat.