Nyfiken ekonomiassistent sökes!

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu behöver vi på Adecco Finance & Legal två nyfikna och stresståliga ekonomiassistenter för uthyrningsuppdrag till vår kund Ingram Micro i Kista. Uppdragens länd är 8 respektive 20 månader.
Ingram Micro Inc. är världens största globala distributör av IT-produkter och tjänster.

Publiceringsdatum
2011-03-02

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta på Leverantörsreskontran.
Att jobba på Leverantörsreskontra innebär följande:
• Ansvara för leverantörsreskontra för tilldelade varuleverantörer
• Sköta leverantörsbetalningar för både lokala och utländska leverantörer
• Ansvara, bevaka och registrera nya fordringar .
• Kontoavstämningar
• Ansvara för att icke matchande inleveranser följs upp.
• Kontinuerligt stämma av alla leverantörerför att säkerställa en korrekt och uppdaterad reskontra
• Uppdatera leverantörsregistret
• Boka manualla bokföringsordrar
Eftersom företaget håller på att implementera ett nytt affärssystem, SAP kommer arbetet i stor del vara fokuserad kring implementeringsprocessen.
Detta betyder att du kommer att vara med i hela denna process och kommer att behöva arbeta under hela sommaren, dels med implementeringen dels med att backa upp ordinarie personal på Leverantörsreskontran under deras semester.
Vem trivs här?
Du som har några års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och vill utveckla dina kunskaper inom redovisning och detta i det komplexa affärssystemet SAP, kommer med säkerhet trivas här.

Dina personliga egenskaper
Vi ser dig som en noggrann, strukturerad person som har lätt att lära sig olika uppgifter, är strukturerad, flexibel och stresstålig.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån eller via länken: http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1289031
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Cilla Orban på tel: 08-598 981 54
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupporten på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att ansöka!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
864927

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: