Nyexad kommunikatör?

Framtiden AB / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Framtiden AB

Publiceringsdatum
2012-06-19

Arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör kommer du att ha en samordnande funktion gällande informationsspridning till och för din tillhörande region. Ett av dina ansvarsområden kommer vara den interna tidning som ges ut varannan månad. Arbetet innebär att samla in information från olika befattningar i organisation för att sedan redigera text med tillhörande bilder inför publicering. Rollen går att likställa vid en redaktör.

Du ansvarar också för att publicera företagsnyheter på intranätet samt att sprida ny och viktig information till de anställda på det aktuella kontoret.
Rollen innefattar också att ansvara för företagets annonsering i dagstidningar el.dyl.. Du kommer att föra dialog med aktuella publiceringskanaler och att se till att annonserna följer företagets profil.
Du som kommunikatör kommer att tillhöra företagets nationella kommunikationsgrupp. I denna ingår kollegor med samma befattning som du, placerade på andra orter i landet. Dessa kollegor kommer att fungera som stöd och bollplank till dig i din nya roll.

Tjänsten innefattar också ett administrativt ansvar på kontoret såsom:
• Daglig posthantering
• Konferensbokning
• Frukostansvar
• Diverse beställningar
Detta är en perfekt roll för dig som är nyexaminerad och som söker din första utmaning inom kommunikation. Du kommer att ha möjligheter att fritt planera ditt arbete utifrån uppsatta deadlines.

Detta är ett föräldravikariat som sträcker sig från mitten av september 2012 och minst ett år framåt.

Om företaget
Vår kund är ett välkänt nationellt etablerat företag.

Profil
Skallkrav:
Vi ser att du som söker besitter följande kunskaper/kompetens:

• Högskoleutbildning inom information/kommunikation, exempelvis Informationsprogrammet.
• Goda kunskaper i Adobe InDesign, då detta är kommer att vara ditt arbetsverktyg.
• Goda kunskaper gällande bildbehandling, företrädesvis PhotoShop.
• B-körkort
• Goda kunskaper i MS Office-paket

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är en trevlig och serviceinriktad person. Du tycker om att hjälpa andra och trivs när ingen dag är den andra lik. Du har en förmåga att snabbt kunna omprioritera ditt arbete och är flexibel i ditt sätt att arbeta. Du har ett gott tålamod och kan hantera en stundtals stressande arbetssituation.

Om företaget
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Anställningsvillkor
Start: Mitten av september
Lön: Enligt ö.k.

Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista annonseringsdag, skicka din ansökan redan idag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-19
Ange följande referens när du ansöker: 1680
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Sundlöf, 073 516 89 72, linda.s@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Öppnas i nytt fönster

Jobbnummer
1277076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: