Nu förstärker vi vårt team med Teknisk support på ChargeNode

Charge Node Europé AB / Supportteknikerjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Charge Node Europé AB i Mölndal, Härryda, Malmö, Örebro, Stockholm eller i hela Sverige

Nu har du chansen att bli en del av ChargeNodes team i en roll som teknisk support. Om du har en bakgrund inom el, ett starkt teknikintresse och kunskap om laddteknik och laddboxar kan du vara precis den vi söker! ChargeNode är en av Sveriges ledande laddpartner. Vi jobbar med bekymmersfri och premium elbilsladdning. Vi har bland annat laddboxar, laddsystem och laddtjänst och många kunder som är beroende av att våra system fungerar bekymmersfritt. Därför är vår kundtjänst helt avgörande för kundupplevelsen.
Som teknisk support är du den som går på djupet med de frågor som vår First Line Support inte kan lösa direkt. Du har en hög teknisk kompetens och lätt för att jobba i olika backendsystem. Vi jobbar både i egenutvecklade system men också i våra underleverantörers olika portaler. Analytisk förmåga och lite jävlar anamma är bra i den här tjänsten för det finns alltid nya spännande driftsutmaningar att finna lösningar på eftersom både hårdvaran och mjukvaran är i ständig utveckling och vi har många olika leverantörer. Det är också viktigt att du tycker om att bemöta alla sorters människor både kollegor och kunder samt att du har ett professionellt och trevligt bemötande genom hela kundresan. Både i tal och skrift. Är du en person som inte ger dig förrän du löst problemet och kunden är nöjd? Då vill vi gärna se din ansökan redan idag!
Vi söker dig som
I rollen som Teknisk Support hos ChargeNode kommer du:
Vara 2:e och 3:e linjens support mot kunder och kollegor via telefon & email.
Hanterar komplexa diagnoser och problem samt lösa driftstörningar.
Kunna analysera problem och gräva för att hitta lösningar på en djupare nivå.
Föreslå förbättringar och utveckla driftsmiljön.
Undersöka frågor, hantera ärenden och felanmälningar av svårare teknisk karaktär.
Samarbeta med kollegorna för att utveckla den tekniska supporten vidare.
Andra uppgifter som berör drift, kund, service och teknisk support

Hur vi jobbar
Med oss får du vara med på en fantastisk resa i en framtidsbransch. Hos ChargeNode går utvecklingen otroligt fort så det är viktigt att du är lösningsfokuserad och trivs när det händer mycket. Det är också viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken. Hos oss är det laget framför jaget som gäller, så ödmjukhet och fokus på samarbete är en självklarhet. Samtidigt gillar du såklart att jobba med tydliga mål och drivs av att vinna kunder och leverantörers förtroende över telefon och mail. Att du är självgående och har stor trygghet i rollen ser vi som en självklarhet. Du kommer jobba med härliga kollegor från vårt huvudkontor i Göteborg. Låter det som du? Sök idag!
Snabba fakta om ChargeNode
Varje dag gör vi allt vi kan för att göra världen lite renare och bättre samtidigt som vi försöker bevara vår start-up känsla med snabba beslutsvägar och rock'n'roll. Skulle du vilja bli en del av vårt härliga gäng? Sök idag! Urval och intervjuer sker löpande!
1.ChargeNode är entreprenörsdrivet med fokus på den gröna omställningen i samhället.
2.ChargeNode's värdeord är Glädje, Nytänkande och Plugged-in (get it? ).
3.Vi jobbar med att göra kundens upplevelse premium och bekymmersfri varje dag!
Här kan du läsa mer om ChargeNode!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Charge Node Europé AB (org.nr 559188-1130)
Neongatan 4b (visa karta)
431 53  MÖLNDAL

Jobbnummer
8738706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Charge Node Europé AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Charge Node Europé AB: