Nordisk HR-specialist

Selecta / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Selecta i Stockholm, Västerås, Gävle, Linköping, Skövde eller i hela Sverige

Selecta Norden söker en HR-specialist
Vi söker dig som vill arbeta i ett innovativt företag som sätter det personliga bemötandet och smaken och kaffet i centrum. Vi är en mindre HR funktion som har till uppgift att erbjuda stöd inom Norden. Som HR-specialist kommer du primärt att stötta och coacha våra chefer inom Selectas centrala funktioner, samt arbeta specialiserat inom Compensation & Benefits.

Ditt ansvarsområde
Du kommer stötta, utveckla och utmana ett 30-tal chefer i såväl Sverige som i våra övriga nordiska länder. I rollen ingår bland annat ledarskapsfrågor, medarbetarsamtal, förhandlingar, arbetsrätt och rekrytering. I rollen ingår också att självständigt hantera arbetsrättsliga frågor och förhandlingar samt rehabiliteringsärenden, lönesättning och kompetensutveckling. Du kommer även att arbeta med personaladministration i olika former. Rollen ingår i Sälj- och Marknadsavdelningens ledningsgrupp och kan vid behov delta i de övriga ländernas ledningsgruppsmöten.

I rollen ingår även att på företagsövergripande nivå ansvara för Comp & Ben; arbetsvärderingar, lönekartläggningar, lönestatistik, försäkringar och pensioner. Du kommer även att hålla i viss utbildning samt såväl ingå i som att ansvara för olika HR-relaterade projekt ibland på nordisk nivå.

Vem är du?
Du har en akademisk examen inom HR området och 5-10 års erfarenhet från likvärdig befattning. Vi tror att du har god förhandlingsvana och erfarenhet av arbetsrättsliga frågeställningar. Du har erfarenhet av arbete med bonusmodeller och provisionssystem, och att sätta mål och koppla ihop dem med företagets övergripande mål. Har du dessutom erfarenhet av arbete med KPI:er och statistik är det meriterande.

Erfarenhet av arbete i nordisk eller internationell organisation är meriterande, likaså förståelse för övriga nordiska språk. Goda kunskaper i engelska såväl verbalt som skriftligt är ett krav.

Som person är du prestiglös, engagerad, strukturerad och har en hög integritet. I arbetet är du affärsmässig, kvalitetsmedveten, proaktiv och självständig. Du förstår vikten av det personliga mötet, har lätt för att skapa förtroende och bygga relationer. Vidare är du mycket serviceorienterad och har social förmåga att bygga och upprätthålla interna nätverk. Din förmåga att vara självgående genom att ta ansvar för din uppgift, själv strukturera ditt arbete och driva processer vidare har stor betydelse för ett framgångsrikt arbete.

Selecta erbjuder:
En spännande utmaning i ett internationellt företag där vi anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation. Hos oss får du arbeta med marknadsledande varumärken och spännande kunder som kommer att utmana dig och du dem. Vi är företaget för dig som sätter service och smak främst och naturligtvis så älskar du, precis som vi ett gott kaffe.

Intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist Caroline Sundmalm på 0709-85 84 34. I denna rekrytering kommer urval ske löpande, där av ser vi fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt dock senast den 21 maj 2017.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-04-27

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Sundmalm caroline.sundmalm@se.selecta.com +46 709 85 84 34

Företag
Selecta

Adress
Selecta
Ostmästargränd 5
12040 Stockholm

Kontorsadress
Ostmästargränd 5, Stockholm

Jobbnummer
3463424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Selecta

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Selecta: