Nordic Helpdesk Platform Manager
MSX International Ltd / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Göteborg,
Jönköping,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige MSX International är en global och branschledande leverantör av konsulttjänster och Business Process Outsourcing till fordonsindustrin med över 6000 medarbetare. I Norden är vi stolta över vårt team bestående av drygt 125 experter som levererar mätbara resultat med hög kvalitet. MSXI investerar kraftfullt inom digitalisering för att öka vårt försprång som den ledande aktören i att supportera fordonsindustrin i en föränderlig tid. Tack vare vårt fokus på utveckling och kvalitet, växer vi snabbt och har de flesta biltillverkarna som kunder. Ett exempel är Volvo Car Corporation som tilldelat oss utmärkelsen Volvo Quality Excellence (VQE) Award för vårt arbete som leverantör.
Till vår nordiska organisation söker vi just nu en senior Helpdesk Platform Manager för att proaktivt leda och utveckla arbetet i våra, för närvarande, sju helpdeskar. Arbetet i våra helpdeskar innebär teknisk support, garanti och kundcenter på uppdrag av de ledande biltillverkare vi har som kunder. I jobbet ingår personalansvar där du leder och motiverar våra helpdeskchefer. Rollen rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen för MSX International Nordics. I ledningsgruppen kommer du att spela en viktig roll i en dynamisk, kunnig och dedikerad grupp för att driva nuvarande organisation på bästa sätt, samt att utveckla verksamheten för att möta framtidens behov
I den här positionen arbetar du även nära våra Account Managers med att utveckla vår affär, verksamheten samt vara en del i kvalitetsprocessen tillsammans med kunden. Du förvaltar och utvecklar samarbetet med kunderna och i många fall samarbetar du med MSX Internationals och våra kunders globala och europiska organisationer. Rollen kräver ett stort intresse och fokus för kontinuerliga förbättringar baserat på tydliga mätetal och ett strukturerat förbättringsarbete.
Publiceringsdatum2019-06-18Arbetsuppgifter• Personalansvar för teamledare för våra olika helpdeskar.
• Ledningsgrupparbete för MSX International Nordics.
• Kontinuerligt utveckla helpdeskarnas effektivitet och kvalitet genom ett strukturerat kvalitets- och utvecklingsarbete.
• Daglig drift av verksamheten genom bl.a. prognoser, budget och resultatuppföljning, utvecklingssamtal, semesterplanering, rekrytering samt övergripande personalplanering.
• Medverka i att förbereda och leverera projektförslag och offerter.
Omfattning och arbetsplats:
Vårt nordiska huvudkontor ligger i Gamlestaden. Tjänstens omfattning är heltid och i tjänsten kommer en viss del resor att ingå.
Är du den vi söker?
För att lyckats väl i tjänsten så krävs att du har ledarerfarenhet och erfarenhet av helpdesk/supportverksamhet och av att arbeta med ett strukturerat och målstyrt förbättringsarbete. Det är en fördel om du har erfarenhet och intresse av bilbranschen och dess behov inom teknisk support, garantihantering eller kundservice. Du har ett starkt affärsmannaskap och trivs med att arbeta med att utveckla kundrelationer och att utveckla affärer. Du driver det operativa arbetet med hög kvalitet och du förflyttar dig lätt mellan arbetsuppgifterna. Du trivs i en vardag som präglas av korta beslutsvägar och stora möjligheter i en spännande och snabbväxande miljö. Vidare kräver arbetsuppgifterna att du är en utmärkt kommunikatör med god analytisk och ekonomisk förståelse som trivs i en affärsfokuserad och snabbväxande miljö.
Kvalifikationer• Erfarenhet från helpdesk/supportverksamhet.
• Erfarenhet från att jobbat med målstyrning, nyckeltal samt kontinuerligt förbättringsarbete.
• Eftergymnasial utbildning.
• Mycket goda kunskaper engelska i tal och skrift.
• Erfarenhet från teknisk support, garanti eller kundcenters för bilbranschen är meriterande
• Goda kunskaper i Officepaketet.
Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. För oss är detta en nyckelposition där du kommer ha en mycket betydelsefull roll i ett expansivt företag med stora möjligheter att utvecklas och påverka. MSXI har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och personalförmåner kopplade till Benify.
Så ansöker duStämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan via vår hemsida.
Processen kommer att löpa på under hela juli och augusti, men du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten kan du mejla till ansvarig rekryteringsspecilist Jessica Petersson på
jpetersson@msxi-euro.com. Dina frågor kommer att besvaras före v 28 eller efter vecka 32.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Petersson
jpetersson@msxi-euro.com 031 337 88 44
FöretagMSX International Ltd
AdressMSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 4845551
Observera att sista ansökningsdag har passerat.