Nordhem söker en driven säljassistent/backoffice
Nordhem Värme AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordhem Värme AB i Göteborg,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Vill du jobba tätt ihop med två av våra erfarna fältsäljare och hjälpa dem att utveckla företaget? Då är detta en tjänst som passar dig! Nordhem expanderar och söker nu en duktig Säljassistent. Vi behöver någon som kan backa upp våra två fältsäljare med bland annat administrativa delar, uppföljning och mötesbokningar.
Du kommer vara behjälplig i flera delar av försäljningsprocessen. Du kommer att jobba tätt tillsammans med två fältsäljare men kommer även ha ett nära samarbete med övriga grupper här på Nordhem. Du kommer vara spindeln i nätet för alla aktiviteter som vi gör mot vårt återförsäljarled. Tjänsten innebär en hög aktivitet och ständigt pågående kontakter både internt och externt. Du kommer exempelvis jobba med att:
• Planera, boka och koordinera alla affärsmöten våra fältsäljare gör med Nordhem's återförsäljare.
• Koordinera och följa upp aktiviteter som ska ske till följd av återförsäljarmöten.
Exempelvis kan det vara:
* Skapa offerter.
* Lägga in order i affärssystemet.
* Skapa kundaktiviteter så som kampanjer och olika aktiviteter.
* Dokumentera kundbesöken i vårt CRM och uppdatera kontakter.
* Skapa och följa upp interna uppgifter till följd av mötet.
• Administrera och koordinera nya och befintliga utställningar Nordhem har ute hos återförsäljarna.
• Sälja in nyheter till återförsäljare via telefon.
• Sköta fältsäljarnas rapportering.
Du kommer även ansvara för ett eget urval av mindre befintliga kunder som du kommer bearbeta via telefon. Kunderna har stor utvecklingspotential och är en målgrupp som kan växa stort. Det kan även bli aktuellt att närvara vid mässor och som helgpersonal hos våra återförsäljare då och då.
Vi söker dig som:
• Kan hålla i och ansvara för flera uppgifter samtidigt.
• Har ett öga för administration och ordning och reda.
• Är affärsmässig och mån om att upprätthålla långsiktigt goda kundrelationer.
• Har mycket god samarbetsförmåga.
• Är positiv, driven och serviceinriktad.
• Du är lösningsorienterad och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt
• Är trygg med att använda telefonen på ett effektivt sätt.
• Engagerad och motiverad för att nå säljresultat.
Du är tydlig i din kommunikation, social och trivs med att jobba med olika typer av människor. Vi lägger stor vikt vid att du kommer med idéer, lyssnar på dina kollegor och tillsammans driver oss framåt genom ständigt förbättrade arbetsmetoder. Du förväntas ha en avslutad gymnasieutbildning. Vi tror att du arbetat i en liknande tjänst och har erfarenhet av CRM-system och Affärssystem och känner dig trygg att använda datorn som arbetsredskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Nordhem är ett dynamiskt familjeföretag med huvudkontor i Göteborg. Vi designar och producerar exklusiva handdukstorkar och badkar för badrum som skiljer sig från mängden. Vi expanderar och är ett framåtsträvande företag med känt varumärke inom vår bransch. Vi älskar det vi jobbar med och hos oss litar vi på varandra. Vi är 18 anställda och omsätter ca 60 milj. Under 2018 kommer vi att flytta till egna nybyggda lokaler i Särö utanför Kungsbacka.
Varaktighet, arbetstid
6 månader provanställning
Publiceringsdatum2016-12-19ErsättningFast lön enligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNORDHEM VÄRME AB
AdressNORDHEM VÄRME AB
UTÄNGARNA 26
41748 GÖTEBORG
KontorsadressUtängarna 26
Jobbnummer 3219441
Observera att sista ansökningsdag har passerat.