Noggrann registrator till ett administrativt nav

Skatteverket / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som registrator hos oss jobbar du i ett administrativt nav med att supporta verksamhet kring frågor som rör dokumenthantering.

Om jobbet

Som registrator arbetar du med främst digital diarieföring och administration av inkomna handlingar till myndigheten. Skatteverket och enheten är inne i en intensiv utvecklingsfas där målet är att vi på ett par års sikt ska ha en helt digital dokumenthantering. Det dagliga arbetet utförs i ett högt tempo och det är viktigt att du har ett driv och är intresserad av att utvecklas. Samtidigt kräver arbetet både noggrannhet och administrativ förmåga.

Tillsammans på sektionen bidrar vi till att aktivt hålla hög kvalité och service i våra leveranser. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Organisatoriskt tillhör du dokumentenheten som är en del av administrativa avdelningen. Du kommer att vara placerad i Göteborg där vi är 20 medarbetare inom sektionen.

Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- vara serviceinriktad och har ett bra bemötande
- vara förändringsbenägen och gillar att lära nytt
- ha god förmåga att stödja och samverka
- vara flexibel och snabbt kunna ställa om då dagarna ser olika ut och arbetsuppgifterna snabbt kan förändras.

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
- minst 3 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av dokumenthantering
- arbetslivserfarenhet av diarieföring och såväl digital som fysisk posthantering inom offentlig förvaltning
- god datorvana.

Det är önskvärt att du har jobbat i en rådgivande funktion mot verksamheten som behövde administrativt stöd och gärna på en myndighet.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad till och med 2021-12-31.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2020-08-13

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/666".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Jobbnummer
5319987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: